Ce face un Operator comenzi în cadrul unui magazin online?
Imaginea unui magazin online nu se construiește și crește doar prin campanii de promovare și marketing. Un rol important îl are Operatorul de comenzi online – specialistul care comunică telefonic și/ sau pe email cu toți clienții și le câștiga încrederea și atenția. Să nu uităm că în orice afacere, clienții sunt cele mai importante persoane!
.
Ce cunoștințe ți-ar trebui ca operator comenzi magazin online?
➡️ În primul rand e important să fii o persoană comunicativă, sociabilă și în general o persoană deschisă, îndrazneață și pozitivă. Un om comunicativ și hotărât obține mult mai usor ceea ce își doreste. Atât în relațiile de prietenie, cât și în cele profesionale, de la birou. Comunicand îți faci cunoscute gândurile, dorințele și aspirațiile. Atitudinea e totul!
⚠️ Comunicativă – să discuți esentialul, cu calm, fermitate și respect și să știi și când și cum să închei o conversație. Vei interacționa cu multe persoane și ideal e să te simți în largul tău făcând asta!
➡️ Să fii orientată către client (CE ÎNSEAMNĂ ASTA: să-ți cunoști clienții, profilul lor, să știi și să înțelegi ce vor de la tine, să fii decisă și sa nu pierzi niciodată un client, să nu-l superi și să cauți în permanență clienți noi).
E extrem de important să cunoști produsele pe care le recomanzi clienților și să cauți să le oferi ceva potrivit lor, să anticipezi nevoia acestora. Un client mulțumit poate aduce încă 2-3 clienți pentru că le-a povestit despre produsele recomandate de tine.
➡️ Și atentă la detalii (CE ÎNSEAMNĂ ASTA: să știi să asculți clientul, să discuți nevoile, să identifici soluțiile, să personalizezi, să ai abilitatea de a negocia și de a convinge, să depașești așteptările).
➡️ Să ai spirit de echipă = respect față de toți colegii de birou. Când lucrezi ca o echipă, succesul nu este al unei singure persoane, ci este al tuturor. Respectul, ca să-l primeşti, trebuie să-l şi oferi, este în același timp și curajul de a-ţi asuma responsabilitatea în interiorul unei echipe. Colegii trebuie să ştie că pot conta pe tine în orice moment, iar tu la răndul tău pe ei.
➡️ Să ai competențe de operare PC (web, MS Excel), ulterior va trebui să înveți bine și toate funcționalitățile platformei de eCommerce folosită de magazinul pentru care lucrezi.
➡️ Totodată, dacă vrei să fii printre cei mai buni (și să devii o specialistă) trebuie să-ți placă mult ceea ce faci, fiind pasionată de munca ta! Drăgut ar fi să transmiți pasiunea pentru ceea ce faci și clienților..
➡️ Și cel mai important: să nu-ți fie teamă să-ți asumi responsabilități!
***
Ce task-uri vei avea mai exact?
✔ Vei prelua solicitările clienților telefonic și/ sau pe email, însă nu oricum, ci să și consiliezi clienții în finalizarea comenzilor.
✔ Să oferi informații relevante și corecte despre produsele comercializate (alegerea mărimilor, tipul materialului și cu toate detaliile necesare.. în funcție de nișa magazinului online. De aceea sunt importante descrierile detaliate ale produselor!)
✔ Să procesezi rapid și corect comenzile online din platforma de eCommerce, pregătindu-le pentru expediere către client.
✔ Să oferi clienților suport cu privire la comandă, la eventualele sesizări, modalitatea de plată sau livrare.
✔ Vei prelua și precomenzi de la clienți atunci când produsul căutat nu se găsește în stoc și vei asigura și oferirea unui răspuns prompt/ o recomandare ce se aseamănă cu produsul dorit inițial.
✔ Vei promova și ofertele punctuale (ale zilei/lunii) și vei mentine o bună și clara informare asupra produselor, prețurilor și promoțiilor de pe site.
✔ Vei verifica și procesa și retururile clienților.
✔ Și te vei asigura în permanență că ai clienți mulțumiți! 🙂
***
Ți se par multe lucruri de făcut la job? Poate că da, însă fiecare lucru enumerat mai sus este esențial și le vei învăța rapid, nu-ți fa griji. În plus, lista de mai sus poate fi completată. În funcție de fiecare magazin online în parte poți avea și taskuri administrative, pe lângă cele de mai sus și anume: să actualizezi baza de date, să introduci produse noi pe site, să răspunzi reclamanților de pe rețelele sociale, să editezi poate anumite poze, să faci fotografii de produse, să le faci o descriere, să stai pe chat, să împachetezi produsele și să comunici bine cu livratorii produselor.
Dacă simți că te potrivești profilului, poți lăsa CV-ul la joburile actuale de operatori comenzi de pe eComJobs – Administrare„sau „Vânzari„. Experiența nu reprezintă un „must have” la fiecare anunț, însă trebuie doar să ai o atitudine pozitivă, să fii orientată către client, deschisă către noutate și cu o dorință continuă de a învăța.
***
Te-ar ajuta și aceste cărți pentru a te perfecționa la job:
- Vinde orice – Oren Klaff
- Cum să ne păstrăm clienţii – Glen Urban
- Marketingul Serviciilor – Arta de a vinde invizibilul – Harry Beckwith
- Adjudecat – Strategii eficiente pentru a vinde o ideee bună – John Kotter
- Tehnici de a Vinde – Dale Carnegie
- Buyology. Adevăruri și minciuni despre motivele pentru care cumpărăm -Martin Lindstrom
- Emotionomics, Cum să câștigi inimile și mințile oamenilor – Dan Hill
- A vinde e omenește – Daniel Pink
- Cum să scrii scrisori de vânzări care vând – secretele unui direct mail de success – Drayton Bird
- Arta de a obţine ce vrei prin persuasivitate – Dave Lakhani
- Cum să livrezi fericire: Calea către Profituri, Pasiune și Scop – Tony Hsieh
- Gândire rapidă, gândire lentă – Daniel Kahneman
- Marketing online. O abordare orientată spre client – Alan Charlesworth, Richard Gay, Rita Esen
- Persuasive Technology – B.J. Fogg
- Influence: The Psychology of Persuasion – Robert Cialdini
- The Psychology of Selling – Brian Tracy
eCommerce-ul este un domeniu dinamic, într-un proces de creștere accelerată și nu ai timp să te plictisești! Vei avea mereu ceva nou de învățat la birou. Important e să fii pregatită să faci față tuturor situațiilor care pot să apară în timpul unei zile obișnuite de muncă. Mediul online se bazează pe relatia de încredere într-o măsură mult mai mare decât comerțul traditional!
***
Scopul acestor articole e să impulsionăm și alți tineri să lucreze în ecommerce, să ocupe aceste joburi și să-și facă munca cu pasiune, dedicare, dar și unul educativ pentru tinerii proprietari de magazine online care chiar nu știu care ar fi atribuțiile unui astfel de job. Sperăm să va fie utile tuturor!
– Ce face un specialist SEO în cadrul unui magazin online?
… revenim curând și cu alte articole educative. Ne poți da un semn dacă vrei să ne dai o mână de ajutor și să ajuți la educarea pieței de eCommerce din România. Noi asta ne-am propus.
Nu există realizări fără pasiune. Fă ceea ce iubeşti şi iubeşte ceea ce faci! ❤️
Comments (2)
[…] Ce face un Operator comenzi in cadrul unui magazin […]
[…] De citit și – Ce face un programator în cadrul unui magazin online? – Ce face un specialist SEO în cadrul unui magazin online? – Ce face un Operator comenzi în cadrul unui magazin online? […]