Utile

5 trucuri pentru a avea mai mulți aplicanți la anunțurile tale de angajare

Rolul unui site de recrutare este acela de a crește vizibilitatea unui anunț de recrutare în rândul persoanelor interesate de un job din domeniul/departamentul respectiv. Această vizibilitate poate avea mai multe forme, de la scoaterea în evidență în listarea din site, până la trimiterea de alerte de job-uri, apariția în motoarele de cautare sau în reclame pe diverse rețele sociale.

În multe cazuri, deși anuntul este foarte vizibil, candidații se lasă așteptați. Din fericire, acest indicator numit rată de aplicare este unul care poate fi îmbunătățit urmând câteva sfaturi foarte ușor de pus în practică, indiferent de platforma unde este publicat anunțul.

Titluri mai scurte

  • Titluri de maxim 50 de caractere care pot fi afișate complet în Google /Facebook /Linkedin.
  • Fără caractere de genul $!@ sau CAPS LOCK
  • NU include localitatea, compania, beneficii sau altceva ce oricum poate fi filtrat în site.

O listă cât mai scurtă de cerințe obligatorii

Există un studiu intern făcut la Hawlet Packard (sursa) care spune că femeile tind să aplice la un job doar dacă îndeplinesc 100% din cerințe pe lângă bărbați care aplică atunci când îndeplinesc minim 60%.

sursa: hbr.org

Un candidat bun nu trebuie intotdeauna să bifeze complet criteriile de angajare ci trebuie să dovedească în urma CV-ului sau a interviului că are abilitățile necesare pentru a le deprinde într-un timp cât mai scurt.

Fă o descriere bună și completă

Dacă te-ai gândit vreodată să ieși în evidență cu un mesaj mai funny de angajare, ei bine, te-ai înșelat. Linkedin a făcut o analiză pe diverse tipuri de mesaje (generic, formal și casual/funny) și a reieșit că cel mai neatrăgător pentru candidați este anunțul de tip casual/funny.

Deasemenea, în același raport putem afla de ce secțiune a descrierii au fost cei mai interesați candidații.

sursa: linkedin.com

Trebuie să reții următoarele lucruri:

  • Captează atenția de la bun început (nu există o ordine corectă: cerințe/responsabilități/beneficii, începe cu ceea ce ai mai atrăgător de oferit)
  • Fii cât mai specific/ă (dacă te referi la un anume soft/limbaj de programare, numește-l!)
  • Fără cuvinte pompoase (ex: succes, proces, organizație)
  • Propoziții de maxim 8 cuvinte.
  • Voce activă în loc de pasivă (ex: suntem lideri de piață… vs am fost desemnați liderii de piață)
  • Texte la modul conversațional
  • Folosește bullet points pentru enumerări
  • Lungime de maxim 600 caractere

O descriere completă trebuie să cuprindă toate informațiile încât să acopere cele 3 paliere ale piramidei lui Maslow.

sursa: ongig.com

Beneficii, beneficii, beneficii

Nu vrei să fii ignorat doar pentru că un candidat iubitor de cafea nu beneficiază de un espressor decent la birou.

Laudă-te! Scoate în evidență tot ce le oferi angajaților pentru a se bucura cu adevărat de venitul la birou. Nu știi ce beneficii să oferi? Avem noi câteva idei.

Pe eComJobs.ro, beneficiile unui job sunt scoase în evidență într-o secțiune separată iar candidații pot chiar filtra doar job-urile care oferă un anume beneficiu.

Spune ce salariu oferi

Acesta este singurul lucru de care este interesat cu adevărat un candidat la prima citire. Iar acesta lipsește în majoritatea anunțurilor de angajare, deși angajatorii cunosc exact nivelul de remunerație pe care-l pot suporta pentru un job cu cerințe și responsabilități bine stabilite.

Foarte mulți candidați nu vor să piardă timpul cu aplicarea și pregătirea unui interviu doar pentru a afla această cifră. Nu-i pierde!


Pe eComJobs.ro, pe lângă indicatori standard precum numărul de vizualizări sau sursele de trafic ale anunțului, ca angajator poti afla direct de la vizitatori de ce aceștia nu aplică la anunțurile tale.

Dacă ești angajator, nu mai ai niciun motiv să nu începi recrutările prin eComJobs iar dacă îți dorești să lucrezi în eCommerce, vezi ce joburi sunt disponibile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *