Te-ai întrebat vreodată cum vor arăta unele joburi peste 10 ani?
Crezi că ești pregătit/ă pentru ce va urma?
Responsabil de felul în care vor arăta descrierile de produse sau articolele de pe blog, scriitorul de conținut de astăzi va trebui să pună pe locul secund numărul de caractere și să aibă ca principală preocupare crearea unei povești în care cititorul devine erou și salvează planeta odată cu apăsarea butonului "Adaugă în coș". Ok, am exagerat puțin :) Dar tot trebuie ca textele scrise să creeze niște emoții pozitive în mintea cititorului.
În viitor, în depozitele magazinelor online, dronele vor fi la fel de comune precum sunt acum lizele. Vor scoate produsele din camioane, le vor scana și apoi transporta printre rafturi la locurile lor. În tot acest periplu autonom, micile tamponări sunt inevitabile. Pentru a le repara stricăciunile fizice va fi nevoie de oameni îndemânatici, cu dexteritate, capabili să ia la ciocan o elice sau un tren de aterizare.
În viitor, când vom spune că suntem înconjurați de fiare neîmblânzite, chiar ne vom referi la metale, adică la roboți. Pentru a îmblânzi aceste armate de necuvântătoare, în locul micilor recompense gastronomice folosite pentru animale, vom folosi un limbaj cunoscut chiar și în zilele noastre – programarea. Comenzile precum „șezi” sau „culcat” vor fi uitate și înlocuite de funcții procedurale de tipul „sit_down(true)”, iar cei capabili să scrie astfel de cod vor fi indispensabili.
Bitcoin, wallet sau fork sunt termeni cu care contabilii viitorului vor lucra așa cum lucrează astăzi cu bilanțuri, amortizări sau bilete la ordin. Adio mișmașuri pentru că întreaga activitate va fi disponibilă pe Blockchain și odată înregistrată o acțiune, va rămâne in istoric pentru totdeauna. Mersul la ANAF va deveni ca mersul la muzeu, doar pentru a-ți aduce aminte de vremurile în care campai 2-3 zile pentru a depune o declarație.
Cui îi trebuie o daltă atunci când are un pen tool și multe alte instrumente digitale? Michelangelo și Donatelo însuși ar fi geloși pe capodoperele realizate de artiștii care creează sculpturi tridimensionale pentru realitățile virtuale. Layer peste layer, pixel lângă pixel, zi după zi, până când opera de artă prinde contur. În viitor, sculptorii în pixeli vor fi la fel de apreciați precum marii sculpturi în marmură din trecut, pentru că la fel ca atunci, nu poți fi sculptor fără viziune și precizie.
Însuși Sherlock și Poirot ar avea multe de învățat de la cei care, cu mult research și multă pricepere, reușesc să optimizeze site după site folosind SEO. Aceștia vor fi cei mai căutați detectivi din viitor, deoarece vor putea oferi ceva ce puțini sunt capabili – decriptarea algoritmilor din spatele motoarelor de căutare. Și nu doar atât. Găsirea celor mai relevante cuvinte cheie este pe lista lor de task-uri zilnice. Sper că nu te-am speriat, poate task-urile au devenit puțin mai grele, dar ține minte, ai multe ajutoare. Dacă vrei să fii Sherlock SEO, Google Trends va juca rolul lui Dr. Watson.
La fel cum niciun avion plin de pasageri nu ar putea decola de la sol fără unul sau mai mulți însoțitori de bord, la fel, în viitor, niciun brand nu va putea să își ia zborul fără un însoțitor de brand. Asta deoarece este esențial ca cineva să îți prezinte toate măsurile de siguranță și cel mai bun mod de a acționa pentru a fi tot timpul la înalțime. Te simți pregătit pentru viitor sau încă „îți e frică de zbor”?
Cu timpul, toate acele mici activități pe care un operator comenzi le face astăzi vor fi preluate de câte un roboțel. Unul care confirmă datele de livrare, altul care generează factura și alții care vor chema curierul, vor împacheta coletul etc. Odată cu toate aceste automatizări, va fi nevoie de cineva care să se asigure ca roboțeii sunt bine hrăniți, îmbrăcați și că nu se vor revolta din cauza a prea multă muncă.
Dacă e ceva ce în viitor nu îi va lipsi unui magazin online, acestea sunt datele. Date despre interesele și locația vizitatorilor, despre istoricul clienților sau despre activitățile concurenților. Cei responsabili de performanța reclamelor online și a ratei de conversie trebuie să fie capabili să citească în globul de cristal al datelor și să identifice nevoile oamenilor chiar înainte ca aceștia singuri să le descopere.
Bonele pentru afiliați vor asigura nevoile de masaj, băutura și divertisment, pe care un afiliat mediu le poate avea pentru stimularea fluxului de conversii. Pe lângă îndatoririle de zi cu zi, masaj la picioare cu uleiuri aromate, livrare la timp a campaniilor, specialiștii în pampering vor asigura și o vorbă bună, îngrijirea săptămânală a egoului și vor întreține entuziasmul afiliatilor prin remarci laudative și plecăciuni subtile la adresa rezultatelor care ies din contul de afiliat.
Lucrează în eCommerce! Comerțul online este un domeniu în care te familiarizezi cu tehnologia și care te pregătește pentru un loc de muncă apreciat și în viitor.