Utile

Măsuri de protecție a angajaților la birou în perioada COVID-19

Odată cu relaxarea restricțiilor de circulație impuse în perioada de vârf a pandemiei coronavirus o parte dintre angajați (dacă nu chiar toți) vor fi dornici să se întoarcă la birou. Pentru aceia dintre voi care doresc să-și redeschidă spațiile de lucru, am pus laolaltă o listă cu măsuri de protecție și proceduri care pot fi implementate cu ușurință pentru ca angajații să se simtă în siguranță.

Inspirația a venit de la prietenii noștrii Friends / TBWA care au fost dornici să ne împartășească felul în care vor aborda ei situația în următoarea perioadă.

Măsuri dezinfecție spațiu birou

  1. Se pune soluție dezinfectantă pe bază de clor pe preșurile de la intrare.
  2. Se curăță cu mopul în fiecare zi cu soluție dezinfectantă de pardosele.
  3. La intrare și în bai (pe lângă săpun/ hârtie) se pun soluții dezinfectante pentru mâini pe bază de alcool.
  4. Se sterilizează de 2 ori pe zi spațiul de birou cu lampa cu UV (dimineața și seara).
  5. Se șterg birourile în fiecare zi cu soluție dezinfectantă de suprafețe.

Se pot găsi online pentru cumpărare majoritatea produselor de care e nevoie la birou. De exemplu: termometre fără contact, măști, mănuși, dezinfectant mâini, dezinfectant podele, preșuri decontaminare.

Măsuri de comportament la birou

  1. Ne ștergem încălțamintea pe preșul de la intrare.
  2. Punem peste încălțăminte papuci de unică folosință din plastic.
  3. Ne dezinfectăm mâinile la intrare cu soluția dezinfectantă pentru mâini.
  4. Ne spălam pe mâini imediat ce am intrat în birou și apoi cel puțin o dată la fiecare 30 de minute. După fiecare spălare pe mâini ne dezinfectam cu soluția dezinfectantă.
  5. Ne luăm temperatura și o scriem într-un tabel. Dacă este peste 37.5 mergem acasă!
  6. În spațiul de birou se poartă obligatoriu (tot timpul) masca. Masca se pozitionează corect în așa fel încât să acopere nasul și gura.
  7. Păstrăm distanțarea fizică (minim 1.5m) pe toată perioada cât stam la birou.
  8. Nu se fumează (inclusiv tigări electronice) la birou.
  9. Nu se consumă alimente la birou.
  10. Nu sunt permise vizitele persoanelor din afara firmei la birou (prieteni, parteneri, curieri etc…).
  11. Întâlnirile cu curierii se fac în afara spațiului de birou atât pentru predare cât și pentru trimitere colete.
  12. Evităm cât mai mult deplasarea cu mijloacele de transport. Este recomandabil să venim cu bicicleta/trotineta/mașina sau pe jos.
  13. Este obligatorie purtarea măștii și a mănușilor în autobuz/ metro/ taxi sau ride sharing.
  14. Mănușile purtate în exterior sunt aruncate imediat după intrarea în birou, într-un coș special.

În funcție de mărimea biroului se limitează accesul numărului de persoane încât să poată fi respectata distanțarea fizică (8mp pentru fiecare persoană) . Se poate face un document împărțit cu toți membrii echipei cu înscriere pentru cine vrea să vină într-o anume zi la birou. Dacă într-o zi s-au epuizat locurile, alți colegi nu mai pot veni în aceeași zi.

Înainte de a veni la birou ne punem următoarele întrebări

  1. De ce trebuie să merg la birou?
  2. Este neapărat necesar?
  3. Câți oameni sunt prezenți la birou?

Nu venim la birou și stăm acasă dacă:

  1. Ne simțim rău – febră, durere de cap sau orice suferință.
  2. Suntem contact pentru un caz de Covid 19. El/Ea trebuie să rămână acasă în izolare timp de 14 zile.
  3. În cazul nefericit în care un coleg este diagnosticat cu Covid 19, colegii care au avut contact direct cu el trebuie să se autoizoleze și să fie testați.

Dacă aveți și alte măsuri pe care le-ați luat deja sau pe care le veți lua, le așteptăm în comentarii. Cu siguranță sunt de ajutor cuiva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *