Ce face un Brand Content Writer?
Nu-i cel mai ușor lucru din lume să explici cuiva ce face un brand content writer, mai ales dacă ești și tu unul. Dar de undeva trebuie să încep, așa că o să vorbesc puțin despre vreme. Mai bine zis, despre vremuri.
Sunt vremuri bune pentru content writeri. Revoluția conținutului, la care asistăm deja de câțiva ani, a rafinat felul în care brandurile își creează strategia de marketing. Pe măsură ce tehnologia și așteptările consumatorilor avansează, și conținutul evoluează. Se transformă treptat dintr-un cal troian care ascunde anunțuri publicitare într-o experiență completă numită brand content, care inspiră și câștigă pe drept încrederea publicului.
Creatorii conținutului de brand în formă scrisă au acum o oportunitate reală de a aduce valoare în viețile cititorilor. Ca să conteze astăzi în online, un articol trebuie să fie captivant, relevant, credibil și să comunice direct cu cititorul, prin prisma unor interese comune, chiar dacă a fost creat de fapt de un brand.
Schimbarea de paradigmă a dus la apariția unui soi nou de content writer: unul cu bune abilități de empatie, atât față de cititor și nevoile sale, cât și față de brand și valorile sale.
Să-l cunoaștem, așadar, pe cel mai nou personaj de pe tărâmul content marketingului: Brand Content Writerul.
***
Ce face un Brand Content Writer și unde îl găsim
Dacă urmărești un brand content writer într-o zi obișnuită, o să-l vezi făcând o mulțime de lucruri fascinante, mereu însoțit de buna lui prietenă, cana cu cafea:
- Creează din cuvinte un context captivant care aduce avantaje nu numai brandului, așa cum se obișnuia în advertisingul tradițional, ci, în primul rând, cititorilor.
- Se documentează din mai multe surse credibile, sintetizează și expune corect și concis informații din toate domeniile. Da, atât din industria medicală sau a modei, cât și din cea de turism sau farmacie. Chiar dacă nu e omniscient, sigur e omniprezent în sferele de activitate ale brandurilor pentru care scrie.
- Își adaptează stilul de scris atât vocii brandului și audienței, cât și platformei de publicare a articolului. E un artist desăvârșit, care poate interpreta – în scris – atât roluri de comedie ori acțiune, cât și rolul naratorului dintr-un documentar.
- Vorbește cu domnul Google pe limba lui – SEO-eza – și îl convinge să-i afișeze articolele pe primele rezultate.
- Păstrează echilibrul dintre informații, divertisment și promovare. Într-o altă viață, poate că ar fi fost un acrobat pe sârmă, dar așa, e mereu atent să nu cadă în păcatul promovării excesive a brandului. Nimeni nu mai vrea să citească elogii la adresa unor produse sau servicii: audiența are nevoie de povești pasionante, care să îi inspire sau care să le arate cum să depășească o piedică.
- Vine cu idei noi, chiar și atunci când pare să nu mai existe nicio cale de ieșire din labirintul unui brief dificil.
- Împrietenește brandul cu consumatorii și facilitează dezvoltarea unor comunități în jurul acestuia.
După cum vezi, content writerul de brand nu este doar un scriitor priceput, ci și un creator neobosit, un echilibrist excepțional, un cercetător activ, un fin psiholog, un organizator eficient și un povestitor grozav.
Dar unde găsim o astfel de creatură fantastică? Surprinzător, nu în Narnia sau în alte lumi imaginare, ci în agențiile SEO, în echipele editoriale ale brandurilor mari sau în comunitățile de freelanceri. Apropo, la DWF avem o echipă de brand content writeri pe care vrem s-o mărim, pentru că știi cum se spune: unde-s mulți, puterea crește. Ce spui, vrei să fii un brand content writer legendar? Aplică CV-ul la acest job direct pe eComJobs.
***
Cum se lucrează eficient cu un Brand Content Writer
Content writerii de brand pot aduce beneficii importante companiilor, creând asocieri pozitive între acestea și audiență. Dar, ca în orice colaborare, succesul nu este rezultatul unor eforturi unilaterale.
Pentru a oferi materiale relevante, autentice și credibile, care să rezoneze cu cititorii și, în același timp, cu valorile brandului, brand content writerul trebuie să înțeleagă cât mai bine viziunea, nevoile companiei și caracteristicile demografice ale audienței sale.
Iată cele trei reguli de aur de care companiile care vor să-și construiască un brand puternic ar trebui să țină seama când lucrează cu un content writer de brand.
- Împărtășește cu brand content writerul strategia brandului, calendarul editorial, caracteristicile publicului țintă și scopurile campaniei de marketing.
- Pune-i la dispoziție cât mai multe informații despre istoria, viziunea și valorile brandului. Dacă activezi într-o industrie cu care content writerul nu este familiarizat, sau dacă produsele și serviciile companiei tale au un caracter specific, oferă-i acces la toate resursele utile pentru a se documenta.
- Nu uita de feedback-ul constructiv – acesta îl va ajuta pe brand content writer să-ți înțeleagă mai bine așteptările.
Portretul de mai sus este mai puțin o reproducere fidelă și mai mult un crochiu al unui creator de conținut de brand. Dar un lucru este sigur: consumul pasiv de publicitate nu mai satisface așteptările consumatorilor. Ei vor și trebuie să interacționeze activ cu brandurile.
Acestea au posibilitatea să creeze un conținut util, care să inspire, să informeze, să distreze și chiar să ia atitudine în fața tarelor societății. Iar brand content writerii sunt piesele esențiale dintr-un angrenaj care, în timp, va produce schimbări importante în mediul online.
[Acesta este un Guest post, respectiv un articol scris de Cristina de la DWF – Genuine SEO Agency. Dacă dorești să publici și tu un astfel de articol, lasă un mesaj folosind pagina de contact.]