Uncategorized

Studiu by TRUSTED: Romanii dau magazinelor online, in medie, nota 9,42

97% dintre clienți ar recomanda și altora magazinele online de la care au cumpărat  arată rezultatele studiului TRUSTED.ro, în baza datelor din sistemul de feedback „Opinii de Încredere” (feedback.trusted.ro). Rezultatele vin dintr-o cercetare internă realizată de TRUSTED.RO pe 6.482 de note publice acordate de clienții reali și verificați de la 67 de magazine online participante, în perioada mai – septembrie 2018.

Notele și comentariile lăsate de clienți în sistem ajută astfel magazinele să-și îmbunătățească serviciile, adaptându-se în timp real nevoilor și cererii pieței.

Pe scurt, de reținut din toate aceste date din studiu:

  • Clienții din eșantionul analizat au apreciat că magazinele acordă atenție unor aspecte precum ambalarea și comunicarea post-comandă,
  • dar încă nu sunt pe deplin împăcați cu serviciile de livrare și alte aspecte care țin de ergonomia site-ului și descrierea produselor.
  • Calitatea livrarii a primit nota medie 9,02
  • 76% dintre cumparatori au acordat nota 10 magazinelor carora le-au devenit clienti, nota 9 a fost acordata de 14%, nota 8 a fost acordata de 5%
  • aproape 74% dintre clienti au acordat nota 10 livrarii, 11% au dat nota 9 livrarii, 4% au dat nota 8 livrarii
  • doar 3% spun ca nu ar recomanda si altora magazinele online de unde au cumparat ceva.

***

George Hari Popescu (Project Manager TRUSTED.RO): „Opiniile si notele acordate de clienti reali magazinelor online romanesti le ajuta pe acestea sa se adapteze constant cererii pietei, pretentiilor in crestere ale clientilor si concurentei. Nu putine au fost cazurile in care, pe baza feedback-ului primit de la utilizator, magazinele atestate au facut modificari la site sau la procesul de comanda sau au investit mai mult timp si ceva bani in imbunatatirea comunicarii cu cumparatorii.”

Bogdan Manolea (Co-fondator TRUSTED.RO): „Daca sunt intrebati in mod constant, clientii magazinelor online sunt deschisi in a aprecia serviciile de vanzare primite. Iar magazinele online care accepta ca toate opiniile clientilor lor sa devina publice nu doar ca au un grad mai ridicat de respect fata de clienti, dar inteleg ca nimeni nu este perfect, ci doar perfectibil”. 

În cercetări separate din România, s-a confirmat că, printre elementele care-i stimulează pe clienți să cumpere online, se află și faptul că există recenzii pozitive despre magazinele respective. 45% dintre cumpărătorii online ar cumpăra mai curând de pe un site care afișează părerile clienților (conform studiu GPeC & iSense Solutions, aprilie 2017, pe 1.012 respondenți – eșantion reprezentativ la nivel urban) decât de pe un site care nu are un sistem de feedback instalat.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.