La birou

Nu știi ce beneficii ai putea oferi angajaților din eCommerce?

Orice proprietar de magazin online știe deja că resursele umane joacă un rol foarte important în companie și că dacă dorește să obțină performanță și productivitate.. trebuie să investească foarte mult și în oameni.

Astăzi vrem să punem accent pe pachetele de beneficii pentru angajații din eCommerce. În ultimii ani aceste beneficii s-au diversificat destul de mult, piața evoluează, tehnologia este într-o continua evoluție, iar noi cu toții trebuie să ne adaptăm. Nu avem încotro. Procesul de găsire a angajatului potrivit poate fi relativ ușor sau dificil (în funcție de job), iar prin eComJobs.ro știi deja că ajungi exact la acei angajați interesați și cu experiență în eCommerce. Păstrarea angajaților se dovedește însă a fi un proces dificil și avem convingerea că stabilirea unor astfel de pachete cu beneficii trebuie să reprezinte o prioritate pentru orice companie, alături de un avantaj in plus în procesul de recrutare sau de păstrare a colegilor.

***

Beneficiile unui angajat au devenit extreme în companiile din România:

Ori nu se oferă nimic, ori se oferă foarte multe. Scurt reminder: beneficiile sunt pentru angajat o dovadă că îl apreciezi, îți dorești să contribuie cu expertiza sa pentru succesul companiei, dar în același timp îi permiți să fie și om, poate sot/tata/iubit cu normă întreagă. Beneficii sunt foarte valoroase și cu câștiguri pe termen lung – de reținut asta. 

Un angajat căruia i se oferă beneficiile pe care le apreciază va lipsi mai puține zile de la birou, va fi mai productiv și se va integra mai bine în echipă, va recomanda un job din cadrul companiei unui prieten/vecin și poate va da chiar și un share la ultima campanie de pe Facebook, din propria inițiativă.

***

Dorința de a avea un angajat care să te ajute să crești business-ul poate adesea să te impiedice să te gândești că e și om și are nevoi personale. De exemplu, poate nu e genul matinal și îi poți oferi o flexibilitate a orei de începere a programului sau are copii și uneori trebuie să pună nevoile lor înaintea jobului. Orice grijă a angajatului se transformă în timp neproductiv la muncă. De aceea e bine să îl ajuți cum poți și îți permiți să îi iei din unele griji de pe umeri.

Beneficiile pot fi de tot felul. Trebuie să le găsești pe acelea care se potrivesc companiei și culturii organizaționale:

  • Plătirea abonamentului de transport în comun/ decontare benzină
  • Masa de prânz inclusă / mergeți chiar împreună, cu toții, din când în când, la un prânz
  • Snack-uri, fructe proaspete și băuturi răcoritoare disponibile gratuit
  • Instrumente de lucru de performanță (calculatoare și altele)
  • Reduceri la servicii/ produse (fie din cadrul magazinului online pentru care lucrează/ produse la preț de producător, fie la alte firme partenere etc)
  • Abonament la servicii medicale sau alt tip de beneficii medicale (de ex. dacă angajatul poartă ochelari, îi poți oferi acces la servici oftalmologice și acoperirea cheltuielilor unei schimbări de ochelari)
  • Asigurare de viață
  • Încurajarea exercițiilor și a pauzelor de mișcare (un aspect atât de neglijat în companii)
  • Abonament la o sală de fitness/ înot/ masaj
  • Biciclete sau trotinete pentru toata echipa – învață să fii eco alături de echipa ta 🙂
  • Încurajarea timpului petrecut alături de familie
  • Prime de Crăciun sau Paște pentru ei, dar poate o atenție și pentru copiii lor
  • Activități recreative cu întreaga echipă (ieșiri periodice la bowling, cinema, prănz, biliard etc). Vezi inițiativa #HappyFridayByeComJobs
  • Ziua de naștere să fie liberă (fix în acea zi sau oricare alta, la alegere) sau să plătească compania o ieșire cu toată lumea la masă
  • Înscrierea la traininguri, workshopuri, conferințe pentru perfecționarea cunoștințelor
  • Cărți de specialitate (vezi recomandările de pe eComJobs.ro/cărți)
  • Teambuilding-uri care pot ajuta la creșterea performanței, consolidarea și dobândirea de noi abilități a echipei.
  • Odată pe săptămâna ar putea lucra și de acasă – dacă se poate, prin natura jobului
  • Un sediu central, un birou vesel, curat, aerisit și cu un vibe bun. Încurajează prieteniile la birou.
  • Invită colegii să participe la sesiunile de brainstorming și menține o relație deschisă cu aceștia.

În cadrul beneficiilor se poate clasifica și realizarea unui sistem de bonusuri (pentru a nu fi nimeni discriminat). În funcție de anumite realizări/ și-au atins targetul, angajații primesc o anumită sumă. Dacă ai angajați care sunt părinți, poți stabili cu ei anumite beneficii pe care le-ar dori. Poate un program flexibil (pentru a duce și a lua copilul de la grădiniță / școală) sau o vineri cu program scurt.

Nu toata lumea este motivată de salariu.

Cercetătorii de la Universitatea din Warwick au constatat că angajații fericiți sunt cu 12% mai productivi. De citit și acest studiu. Beneficiile îi ajută pe angajați să se simtă apreciați, respectați și îi ajută să scape de anumite griji. Prin urmare, vor avea un simț mai ridicat al apartenenței la echipă și companie. 🙂

Voi ce beneficii aveți în cadrul companiei? Sau vă doriți? Ne puteți scrie, mai jos:

Comments (1)

  1. Beneficiile astea ar trebui sa fie valabile in orice companie, nu doar in ecommerce. Doar ca de multe ori in companiile din Romania se asteapta doar munca si atat, fara sa se ia in calcul faptul ca angajatul mai are si alta viata in afara de job.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.