Cărți și filme pentru un CEO în eCommerce, proprietar de magazin online
Acum o lună vă întrebam ce titluri de cărți ar ajuta un CEO în eCommerce – am mers pe recomandările voastre și am reușit astfel să alcătuim o listă valoroasă de cărți care ar putea să inspire și să ajute un antreprenor (proprietar de magazin online) din această industrie.
Titlurile de mai jos sunt fie biografii, povești ale unor companii internaționale și cum au pornit un site de eCommerce, cărți motivaționale, de dezvoltare personală și de business sau ghiduri practice pline de detalii foarte utile. Noi zicem că pot fi partenerul perfect al oricărui om ce este familiarizat cu termeni precum conversii, ROI, CTR sau leadership.
***
➡ Cele cinci tentatii ale unui CEO – Patrick Lencioni
Atunci cand lucrurile merg prost pentru o organizatie, cel care ar trebui sa-si asume in primul rand vina este CEO–ul. Patrick Lencioni foloseste o modalitate simpla si convingatoare pentru a descrie cateva tipare de comportament ce le pun probleme conducatorilor de organizatii mai mici sau mai mari, din diferite domenii de activitate, aratandu-le care sunt principalele cauze ale esecului si oferindu-le un model de autoevaluare ce ii va ajuta sa devina lideri si manageri mai buni.
➡ Experienta Apple – Carmine Gallo
Carmine Gallo, expert in comunicare si un autor care a studiat indeaproape compania Apple, ne prezinta principiile si practicile care i-au facut pe clienti sa fie atat de fideli brandului si ne explica cum putem obtine rezultate uimitoare oferind servicii la standarde inalte.
➡ Liderii mananca ultimii de Simon Sinek
O carte cu si despre liderii ce sunt cei care se avântă primii în necunoscut.
„Omenirea a inflorit vreme de 50.000 de ani nu din cauza ca suntem inclinati sa avem grija de noi insine, ci din cauza ca suntem stimulati sa avem grija de ceilalti. Nu este nevoie decat ca liderii sa ne ofere un motiv bun pentru a ne pune unii in slujba celorlalti” sustine Simon Sinek, autorul cartii.
➡ Start With Why How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action by Simion Sinek
➡ Sfantul, surferul si CEO-ul, de Robin Sharma
Cartea descrie o „calatorie initiatica” a unui personaj pe nume Jack Valentine, care a avut un parcurs similar cu cel al autorului. Volumul ii indeamna pe cei care o citesc sa schimbe anumite lucruri in viata lor, inspirati de intamplarile si lectiile atribuite personajului cartii. Pe scurt: obstacole si într-un final.. reusite.
➡ Antifragil. Ce avem de castigat de pe urma dezordinii de Nassim Nicholas Taleb
Antifragil este un indreptar pentru a trai intr-o lume pe care nu o intelegem, dominata de Lebede Negre si de obsesia umana pentru predictibil si siguranta. Erudit, spiritual si indraznet, mesajul lui Taleb este unul revolutionar: numai antifragilul va supravietui.
➡ Find Your Why A Practical Guide for Discovering Purpose for You and Your Team by Simion Sinek
➡ Rework de David Heinemeier Hansson si Jason Fried
Majoritatea cartilor de afaceri dau aceleasi sfaturi perimate: concepe un plan de afaceri, analizeaza concurenta, cauta investitori, bla-bla-bla. Daca ai nevoie de o carte de genul acela, pune-o pe asta inapoi pe raft. Coautorul acestei carti, Jason Fried este co-fondatorul si CEO-ul Basecamp. Rework este un manifest al celor care isi doresc sa reuseasca pe cont propriu, al start-up-urilor, este o carte care dezvaluie o modalitate mai usoara de a reusi in afaceri si de a fi mai productiv.
➡ The Conversion Code Capture Internet Leads, Create Quality Appointments, Close More Sales
➡ Originals de Adam Grant
Grant aruncă o privire asupra celor mai inovatoare şi îndrăzneţe minţi din ultimii 100 de ani, de la Martin Luther King Jr. la fondatorii Google. Prin intermediul acestei cărţi el reuşeşte să ne arate ce se află într-o minte ,,originală”.
➡ An Everyone Culture de Robert Kegan şi Lisa Laskow Lahey
Autorii reuşesc să analizeze în detaliu ceea ce ei percep ca fiind beneficiile transparenţei radicale prin studii de caz – compania de fonduri hedge, Bridgewater, compania de ecommerce Next Jump şi Decurion, companie de real estate.
➡ Șlefuitorul de diamante. Învățătură budista despre succesul în afaceri și în viață
Geshe Michael Roach, Lama Christie McNally. Soluțiile prezentate în acest ghid au transformat afaceri care au pornit de jos și au ajuns într-un timp scurt în topul celor mai profitabile business-uri din lume. E si despre cum să aduci mai multă bucurie și satisfacție în tot procesul de construire a unei afaceri profitabile, fără să-ti sacrifici sănătatea și relațiile cu cei dragi, colegii de birou.
➡ Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion, and Purpose de Tony Hsieh
➡ Ego is the Enemy de Ryan Holiday
Ego, și este dușmanul – de ambiție, de succes și de rezistență. Autorul se inspiră din istorie și filosofie pentru a arăta faptul că îţi poţi controla ego-ul dacă respecţi câteva reguli de bun simț. Găsești în carte exemple cu Bill Belichick sau Prima Doamnă a Statelor Unite, Eleanor Roosevelt.
➡ Chris Anderson (directorul TED) – TED Talks. Ghidul oficial TED pentru vorbit în public.
TED TALKS nu este doar cea mai patrunzătoare carte scrisă vreodată despre vorbitul în public, ci și o analiză profundă, stralucită a modului în care ar trebui să comunicăm. Îmi dă speranța că lumea chiar poate fi schimbată prin cuvinte. – spune Adam Grant
➡ Smarter Faster Better de Charles Duhigg
Dacă CEO-ul vorbește prea mult sau dacă ascultă prea puțin, trebuie să le achiziționați această carte. Găsește aici o perspectivă despre modul în care funcţionează oamenii productivi, cum funcţionează echipele Google si multe alte exemple, in tot felul de situatii neprevazute. Sfaturi folositoare tuturor.
➡ CEO Strength Coach de Ron McKeefery
➡ Descopera-ti Elementul de Sir Ken Robinson
Scopul acestei carti este sa ne ajute sa ne gasim calea. „Expeditia in cautarea Elementului tau este realmente o calatorie pe doua cai. Este o calatorie interioara, menita sa exploreze ce se afla in tine; este o calatorie in afara, menita sa exploreze oportunitatile din lumea ce te inconjoara” sustine autorul cărții.
➡ Efectul de platou de Bob Sullivan si Hugh Thompson
Cartea are un efect clar asupra tuturor: ne invata cum sa ne ridicam de jos, sa ne scuturăm de praf și să începem să stralucim, metaforic vorbind, in cariera profesionala.
➡ The Presentation Secrets of Steve Jobs: How to Be Insanely Great in Front of Any Audience
Autorul subliniază cum strategia de succes a unui om poate fi analizată şi descompusă în paşi, pentru a fi explicată către alţii şi însuşită.
➡ Superbosses de Sydney Finkelstein
Orice manager poate deveni un „super-şef” dacă aplică ceea ce spune autorul în această carte.
➡ Lean In. Femeile, munca și dorința de a conduce Sheryl Sandberg
Sheryl Sandberg donează toate veniturile sale din vânzarea acestei cărți fundației Lean In, organizație nonprofit care încurajează femeile să-și urmeze ambițiile, și altor organizații care sprijină femeile. Autoarea încearcă să înlăture ideile preconcepute privitoare la viața și alegerile femeilor care muncesc, oferindu-le sfaturi practice despre felul în care să-și gestioneze eficient cariera și să îmbine reușitele profesionale cu împlinirea personală, artându-le, în același timp, bărbaților cum să își susțină mai bine partenerele, pentru a avea și ei de câștigat.
➡ Avantajul de Patrick Lencioni
Se vorbește în carte mult despre a avantajului pe care il ofera sanatatea organizationala.
➡ Un Singur Lucru – Gary Keller, Jay Papasan
cartea ne învață să ne concentrăm pe ceea ce conteaza! Asaltul zilnic de e-mailuri, mesaje si intalniri ne distrage de la ce e important si ne streseaza enorm.
➡ Drive. Ce anume ne motiveaza cu adevarat de Daniel Pink
Majoritatea oamenilor cred că cea mai bună metodă pentru a motiva este utilizarea unor recompense precum banii – abordarea de tip „recompensă şi pedeapsă”. Este o greşeală, ne spune Daniel H. Pink. În Drive, una dintre cele mai provocatoare şi convingătoare cărți ale ultimilor ani, el susţine că secretul satisfacţiei şi performanţei ridicate – la serviciu, la şcoală şi acasă – este nevoia profund umană de a ne dirija propriile vieţi, de a învăţa şi de a crea lucruri noi, de a deveni mai buni şi de a face din lume un loc mai bun.
***
Cât despre filme – vedeți mai jos o listă cu filme pe care antreprenorii sau viitorii proprietari de magazine online le pot vedea şi învăța ceva:
- Sillicon Valley
- Thank You For Smoking
- Startup.com
- The profit – 4 sezoane
- The Social Network – despre cum faima și averea poate strica prietenia + povestea Facebook, cu Jesse Eisenberg
- Coco Before Chanel
- Jerry Maguire – despre a nu renunța la valori, despre succes, decadere si puterea de a o lua de la capat, cu Tom Cruise
- Absolute Power (2003)
- Jobs (2013) – despre inceputurile Apple
- The Wolf of Wall Street (2013) – despre cum poti sa incepi de jos si sa ajungi in varful lumii sfidand legile tuturor, cu Leondardo DiCaprio
- Steve Jobs (2015) – uneori e nevoie sa te urasca intreaga companie pentru ca produsele tale sa fie iubite de intreaga lume. Biografic
- The Imitation Game (2014) – despre tehnologia care domina lumea ci despre acel produs care a facut posibila curenta noastra existenta
- Twelve Angry Men
- Wall Street – ne amintește cum lacomia nu e intotdeauna buna
- Baby Boom – despre cum viata de familie reusita poate fi imbinata cu succesul in cariera
- The Internship (2013) – despre confruntarea vanzarilor cu lumea digitala din interiorul companiei Google
- Men who built America
- Moneyball (2011) – despre cat de importanti sunt oamenii și înființarea unei echipe, cu Brad Pitt
- Working Girl
- Office Space
- Lord of War (2005) – Despre business-ul cu arme, cerere si oferta, cu Nicholas Cage
- Trilogia The Godfather
- Glengarry Glen Rose (1992) – despre business în imobiliare cu Al Pacino si Alec Baldwin
- The Devil Wears Prada
- American Gangster (2007) – despre leadership și business (chiar daca partea necurata a lui), cu Denzel Washington
- The Rainmaker
- sau GENIUS pe Netflix – despre rivalități, competiție, tensiuni.. toate acestea într-un serial cu 10 episoade. Competitia face bine afacerii. 🙂
***
🎁 Așa că dacă aveți de gând să oferiți un cadou aniversar, acum de Crăciun sau de sfârșit de an șefului/ CEO-ului, mentorului sau partenerului de afaceri – fie el bărbat sau femeie – aceste carti pot fi mai mult decat potrivite.. transformând 2018 într-un an plini de reușite!