Noutati

De ce e Instagram-ul important în eCommerce? Top magazine online din România

După articolul de acum câteva luni De ce e Videoblogging-ul important în eCommerce? ne-am gândit să revenim cu informații utile și despre Instagram și cât sunt de active (sau mai puțin active) magazinele online din România pe această rețea de socializare.

Despre importanța eCommerce-ului pe Instagram, de ce să aveți un cont (și) aici, cum să vă personalizați aceste conturi, despre #hashtaguri, insta stories, concluzii şi sfaturi pentru utilizarea aplicaţiei Instagram și nu în ultimul rând vom face și un top cu mai multe magazine online, mai cunoscute, pe diferite nișe, în funcție de nr. de followers – despre toate acestea puteți citi mai jos.

Instagram (lansat pe App Store din 6 oct 2010) este un serviciu/ aplicație online – gratuită – de photo-video sharing și o rețea socială ce oferă utilizatorilor posibilitatea să-și încarce pozele și video-urile și să le aplice filtre digitale tot mai interesante. Instagram a ajuns în prezent la 700 de milioane de utilizatori în toată lumea şi tot creşte. În septembrie 2017, în Romania existau peste 569.000 de conturi – așadar o platformă foarte îndrăgită ce poate ajuta extrem de mult în strategia voastră de continuț și de vânzare online. 

sursa instagramology.ro

***

Instagram este canalul Social Media cu cel mai mare avânt din România. Multe magazine online și-au facut conturi încă din momentul lansării aplicației și obișnuiesc să-l utilizeze (aproape) zilnic pentru a-și prezenta produsele și serviciile într-o manieră cât mai creativă, pozitivă, unică, colorată, veselă și… potrivită lor. 

De ce e Instagramul potrivit în eCommerce?

Așadar probabil vă întrebați cum vă puteți promova mai bine cu ajutorul Instagram-ului și care sunt elementele de care să țineți cont:

Crește autoritatea brandului

Aplicația vă permite să vă faceți produsele cunoscute în întreaga lume și să vă conectați foarte ușor și gratuit cu clienții actuali sau potențialii clienți – totul cât se poate de natural și real, nimic forțat sau exagerat. Folosiți numele brandului într-un hashtag personal și așa vă puteți crea hashtaguri unice și asociate cu brandul și produsele voastre.

NOTĂ: Cele mai utilizate hashtag-uri din 2017.

Puma își folosește de exemplu numele de marcă în hashtaguri unice, cum ar fi #pumastyle, #pumalife și chiar #pumapigeon. În eCommerce-ul din România: Mindblower.ro folosește#cadouritraznite #cadouriiesitedinminti, eMAG.ro are la toate pozele hastagul #finditoneMAG, Elefant.ro este cu #ZileleElefant, BooksExpress.ro – #lalibrarie #librarultaupersonal sau Borealy.ro – #borealy_jewelry. Noi pe profilul de Instagram eComJobs folosim #angajatinecommerce #joburiinecommerce, alături și de alte hashtaguri ce au legatură cu eCommerce.

Aceste hashtaguri vă conferă unicitate și e recomandat să le spuneți și fanilor să le folosească.

***

Cel mai mare beneficiu pe care îl are Instagram este rata de engagement mult mai bună în comparație cu alte rețele sociale.

sursa sproutsocial.com

Mai aproape de clienți, utilizatori

Vă puteți conecta usor cu majoritatea clienților și cu potențialii clienți. În același timp îi puteți face să se simtă mai speciali și să postați un continut unic, strict pentru Instagram, diferit de cel de pe Facebook sau Twitter. Nu uitați să fiți activi și voi prin like-uri (inimioare),comentând fotografiile potențialilor clienți. Utilizatorii vor verifica contul dvs. și așa pot afla de magazinul online și de produsele pe care le comercializați.

Poze sau video de la cliente/ clienți, cu produsele achiziționate online de la voi

Aveți posibilitatea să repostați fotografiile lor si în profilul dvs. sau să îi etichetați în imagine – daca acestia sunt clienții voștri și au postat o imagine cu produsul achiziționat de la voi. Utilizatorii apreciază orice interacțiune. Să nu uităm că vorbim de o rețea de socializare și că e important să ne dezvoltăm comunitatea. Exemplu de comunicare @divacharmscom – magazin online pe nișa de fashion.


Fiți atenți la ceea ce spun clienții voștri pe rețelele lor de socializare. Comentariile pozitive și fericite sunt excelente pentru site-ul dvs. de comerț electronic și pentru creșterea vânzărilor. Le puteti comenta la aceste poze arătând că în spatele unui magazin online există o voce umană, prietenoasă și oricând dispusă să ajute.

O prezentare altfel a produselor

În general pozele de pe Instagram trebuie să inspire ceva, o stare, un mood. Dacă pe site aveți prezentate produsele pe fundal alb, aici puteți face povești vizuale interesante. Pentru acest gen de poze e nevoie însă de creativitate, inspirație și dedicare! Exemplu de comunicare @books_express – librarie online.

Dat fiind faptul că Instagram este o rețea vizuala, posibilitățile de conținut pe care le puteți crea sunt aproape nelimitate. În continuare puteți găsi câteva idei de tip de conținut pe care să-l implementați în strategia de comunicare.

Poze din backstage/ sau teasere/ concursuri dedicate – de la anumite ședințe foto sau prezentarea unor produse încă nelansate. Am observat că se folosește în descrierea unor postări de acest gen (pe lângă altele) și hashtag-ul #BTS (behind the scenes). Puteți uploada poze de cum se împachetează coletele, poze cu echipa, cum se încarcă seara sau dimineața produsele ce urmeaza a fi livrate.. rămâneți astfel mai aproape de consumatori, prin astfel de conținut familiar.

Prin conținutul exclusiv de care aminteam și mai sus mai puteți oferi și un cod unic de reducere, strict pentru fanii veniți de pe Instagram și astfel să puteți urmări eficiența promoției/ campaniei.

Filmulețe Boomerang/ Tutoriale /Video-uri altfel  – folosind aplicații cunoscute precum Afterlight, VSCO, Whitagram, Pic Stitch, Aviary, Lumify, Hyperlapse, Quick, Bokehful, Focalmark, Typorama sau Snapseed pentru a edita pozele sau montaj de video. Boomerang-ul este o altă aplicație din familia Instagram cu care vă puteti distra. Realizați mini-clipuri funny cu gesturi, mișcări sau momente.

Live-uri sau Instagram Stories  de la diferite lansări de produs, birou nou, deschiderea unui magazin, o petrecere de x ani de la lansarea magazinului online, party-ul de Crăciun alături de întreaga echipă, de la ședințele foto sau de la conferințele de presă.

Colaborați cu brand ambasadorii potriviți – Exemplu Inna, imaginea #AvonMark în 2017.

***
Ar mai fi multe lucruri de zis despre Instagram, însă găsiți super informații prețioase și gratuite în ebook-ul Cristinei Avadanei de la socialweb – Ghidul utilizatorului de Instagram sau la Robert Katai – Instagramology.

Iubim Instagram-ul și pentru că încurajează exprimarea creativității care se află (într-o măsură mai mică sau mai mare) în fiecare dintre noi. Nu uitati să treceți Instagramul pe modul business, pentru ca oamenilor să le fie mai ușor să vă contacteze, iar voua să vă puteți vedea statistici și impactul postărilor. Pe scurt: măsurați, experimentați și.. să vă distrați! Și da, ne găsiți și pe noi pe Instagram @ecomjobs.ro 🙂

Folosind o bază de date de peste 1500 magazine online din România, am verificat activitatea fiecaruia pe Instagram și le-am catalogat mai jos în funcție de numărul de urmăritori în funcție de nișa din care fac parte. Spor la analizat!

IMPORTANT: Posibil să ne fi scăpat și alte magazine online cu activitate intensă pe Instagram dar pe care nu le-am putut găsi în vreun loc public. Ne puteți lăsa în comentarii și alte conturi ce ar merita menționate. Deasemenea am exclus unele conturi care deși aveau o componentă de „shopping”, erau conturi internaționale fără o comunicare dedicată României sau aparțineau unor persoane publice.

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments (2)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *