Interviuri

Iti doresti o cariera in eCommerce? Sfaturi bune de la 5 Marketeri /Ep.2

Pentru că primele 5 sfaturi din primul episod Iti doresti o cariera in eCommerce? au fost foarte apreciate și tinerii ne-au propus să continuăm în această direcție… revenim cu alte 5 răspunsuri de la alți 5 marketeri cunoscuți și apreciați pentru munca lor:  Ioana Oncioiu – Carturesti, Sabina Cornovac – F64, Claudiu Farcas – Profitshare, Violeta Enescu – AMA Fashion și Simona Hututu – Vegis.

I-am intrebat la fel: – Care au fost marile provocări pe care sigur le-ai întâmpinat la începutul carierei tale din eCommerce? Care au fost ele, cu bune, cu rele și câte ai învățat din fiecare, până în prezent? + un sfat pentru tinerii ce-și doresc să înceapă o carieră în eCommerce. Uite și sfaturile lor:

Ioana Oncioiu – Carturesti.ro

ioana-oncioiu-carturestiLa început, am întâmpinat dificultăţi în a înţelege componenta tehnică, căci marketingul online are si o parte “inginerească”, care te poate speria ușor. Norocul meu a fost că mi-am început cariera într-o firmă cu mult potenţial de învăţare, având în portofoliu multe site-uri mari (grupul NCH).

A fost o perioadă prolifică pentru mine, în care am învăţat foarte multe. În primul rând, “fiind obligată” să particip la şedinţele cu programatorii, care la început erau epuizante. Nu înţelegeam limbajul lor şi nici experienţa pe care o aveam nu era deloc un atu. Astfel, nu de puţine ori mă simţeam că un lemurian metropolitan care îşi caută propriul Madagascar. Dar această etapă depăşită, m-a făcut să îmi doresc să ştiu cât mai multe din toate departamentele, că apoi să înţeleg holistic fluxul unui business.

În online, ca în orice alt domeniu, zona de confort ucide dorinţa de explorare şi de căutare. Deci, de aici şi sfatul meu e că tinerii care îşi doresc o carieră în domeniu să fie cât mai curioşi, atenţi, dornici să exploreze şi testeze.


sabina-cornovac-f64

Sabina Cornovac – F64.ro

Mi-am inceput cariera în eCommerce acum ceva ani la Dentist.ro, apoi la Autovit și Mercador. Însă apogeul este acum la F64. Am trecut prin domenii extrem de diferite și ofertante, lucru pentru care sunt extrem de recunoscătoare. Cea mai mare provocare a fost să înțeleg că prin social media pot influența puternic vânzările și trebuie să urmăresc aceste cifre, directe și asistate, zilnic și să îmi modific strategia și planul editorial în funcție de ele. Însă eu zic că mi-a ieșit până acum.
Însă în fiecare zi învăț 🙂 Și ăsta e sfatul pentru tineri. Să fie dispuși să învețe, să se bucure când au colegi mult mai deștepți decât ei și să aprecieze cu adevarat fiecare feedback de la clienți.

 


Claudiu Farcaș – Profitshare.ro

claudiu-farcas-profitshareDacă ești un mare consumator de internet, sunt toate șansele să aterizezi să lucrezi în ecommerce sau digital marketing. Principala provocare pe care o văd în angajarea spre ecommerce este cunoașterea unor noțiuni de bază și mai ales dorința de dezvoltare în această zonă. Cred că e și de puțin noroc aici. Acum este însă cea mai bună perioadă pentru a te angaja în ecommerce pentru că cerințele pentru a intra în industrie sunt minime, iar prin schimbarea constantă a industriei, evoluția carierelor poate fi una spectaculoasă.
 .

Odata angajat, hrănește-te cu ecommerce, stai la curent cu toate noutățile și mai ales muncește dincolo de taskurile pe care le primești. Propune constant abordări noi și mai ales încearcă să obții concluzii acționabile.

În primul job adevărat în ecommerce am construit de la zero un magazin online, am setat toate fluxurile, am preluat comenzi și am administrat toate campaniile online ale business-ului. Acest lucru m-a ajutat în a nu mă specializa neapărat pe o anumită arie, ci m-a ajutat să pot avea o privire cât mai amplă asupra întregului ecosistem din digital marketing & ecommerce.

Una dintre principalele provocări este că nu întotdeauna rezultatele se văd imediat, dar nu ar trebui să te descurajezi, cea mai mare satisfacție este când culegi roadele acțiunilor și implicării constante în toate laturile businessului de-a lungul timpului.


Violeta Enescu – AMAfashion.ro

violeta-enescu-ama-fashionPrimul meu contact cu eCommerce a fost acum 10 ani cînd piața online nu era atât de competitivă, iar resursele de know-how erau extrem de limitate. La început am încercat să folosesc experiența câștigată în offline însă mi-am dat seama că ceea ce știam nu putea fi aplicat în online, ci trebuia să o iau cumva de la zero.

Am fost autodidacta și am încercat să „împrumut ” mici trick-uri de la oamenii cu experiență care au trecut prin diferite proiecte și au testat abordări diverse. Pentru că am fost implicată în multe proiecte care au avut nevoie de reinventare, platforme noi, soluții noi, am ajuns să mă implic și în partea de web dev, să înțeleg cum funcționează partea din spate – codul și optimizările specifice.

Consider că atunci când vrei rezultate trebuie să cunoști toate aspectele proiectului și să colaborezi foarte strâns cu toate departamentele. Totodată implicarea este vitală în eCommerce pentru că superficialitatea se simte și nu susține o dezvoltare armonioasă a magazinului online. În fiecare proiect din care am făcut parte am lăsat și o mică particică din sufletul meu. Este foarte important de știut că eCommerce este ca un organism viu care crește și care mereu, mereu se reinventează.

Secretul este să ții pasul, să te dezvolți continuu alături de inovațiile din online și să ții cont de trend-urile pieței & cerințele clienților tăi. Implicare * know-how * analiză * suflet


Simona Hututuc – Vegis.ro

Lsimona-hututuc-vegisa primul meu job nu știam mare lucru despre ce înseamnă eCommerce, dar am avut norocul să întâlnesc oameni cu multă experiență în domeniul marketingului digital. Am făcut social media, content marketing, copywriting, product management și toate acestea s-au dovedit foarte utile în comunicarea ulterioară cu agențiile de marketing.

Ca să construiești un brand solid, trebuie să cauți agențiile potrivite, să știi să vorbești limba programatorului, atunci când e nevoie, limba designerului, a PR-ului și, evident, limba clientului tău.

De la oameni de marketing, la programatori sau operatori call center, de la fiecare am învățat câte ceva. Trebuie doar să asculți, să înțelegi, să aplici, să analizezi și să concluzionezi.

Una din primele provocări în e-commerce este să te descalți de pantofii tăi și să încalți pantofii clientului, să-i înțelegi comportamentul, să-l definești și să-i observi evoluția. Atunci când înțelegi lucrurile acestea poți crea o strategie de succes pe care să o implementezi și să o perfecționezi pe parcurs. Foarte important este și să menții echilibrul între strategia de promovare și serviciile oferite. Niciodată o promovare perfectă nu va compensa serviciile slab calitative. Clientul poate fi atras printr-o promovare ireproșabilă, dar dacă el nu e mulțumit de servicul pe care l-ai oferit și nu reușești să-l transformi în returning customer, investiția nu va da rezultate pe termen lung.

Pentru cei care vor să facă ecommerce e necesar să știe că la momentul actual există cel puțin 10 site-uri pe aceeași idee. Important este să găsească acele mici detalii care vor face ca interacțiunea dintre site-ul lor și client să fie mai mult decât un contract vânzare-cumpărare. A apus vremea lui „comandă acum”, iar clientul vrea să facă parte din poveste, să i se arate ce se întâmplă în culise. Branding by storytelling – asta cred că e una din rețetele de succes ale marketingului pentru perioada următoare.

[clear]Concluzii:

Care sunt principiile (direcţiile) care stau la baza activităţii unui tânăr ce dorește să lucreze eCommerce? Venim cu câteva concluzii analizând răspunsurile de la experții noștri invitați:

➡ Adaptabilitatea – trebuie să rămâi mereu conectat la noutățile din online, care se schimbă de la o zi la alta şi să fii mereu flexibil şi adaptabil.
➡ Curiozitatea & deschiderea – pune întrebări, citește, testează cele mai noi tool-uri.
➡ Perseverenta & intuiția – ai nevoie de o strategie consecventă, pe care să o respecţi.
➡ Profunzimea – nu fă niciodată lucrurile cu superficialitate! Mergi mai în profunzime, mai spre baza pâlniei.
➡ Focusul pe realizarea obiectivelor –  trebuie să ai o viziune şi clară şi orientată spre obiective. Te ajuta să alegi astfel cele mai bune strategii.
➡ Empatia –  trebuie să ai o foarte bună cunoaştere a profilului consumatorului şi a nevoilor sale, prin conectarea permanentă cu acesta.

Dacă ești pasionat de acest domeniu și îți dorești să afli mai multe metode și solutii noi care funcționează, îți recomandăm să rămâi abonat la acest blog și sigur îți vor prinde bine câteva sfaturi, în plus. Vom reveni curănd și cu alte sfaturi utile tinerilor la început de drum. Poți citi și primele 5 sfaturi, din primul episod >>> Iti doresti o cariera in eCommerce? 

Comments (2)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *