Angajat in eCommerce

(VIDEO) Angajat în eCommerce: O zi la magazinul online Borealy

Te-ai gândit vreodată ce te motivează pentru a rămâne la un loc de muncă? Când răspunsul unanim al unei întregi echipe a fost mediul și faptul că adoră ce fac zi de zi, noi ne-am declarat curioși și am ridicat ușor sprânceana. Așa că echipa eComJobs a fost în vizită la business-ul online de cadouri de lux Borealy.ro, să afle ce îi unește pe angajați, dar și cum e să lucrezi la un magazin online.

Ora 8.50.

Într-o vilă cochetă, cu aer interbelic din zona Charles de Gaulle, la nici 3 minute de stația de metrou Aviatorilor, îi găsim la birou pe cei mai mulți membri ai echipei Borealy.

Biroul înseamnă un showroom elegant la parter, tip boutique, cu stative și vitrine cu bijuterii, cadouri frumos lucrate, plus două spații distinse, cu mese pentru discuții cu vizitatorii. La etaj este cea mai mare agitație din zi, acolo e spațiul de birouri, plus camera de depozitare și împachetare și bucătăria. Programul începe teoretic la ora 9.00, când se deschide pentru public și showroom-ul de la partenerul vilei. Ne-am gândit că au venit special pentru noi, știau că venim. Nu ne-am gândit bine, i-am găsit degajați, prietenoși și plini de energie.

borealy-birou-colaj-ecomjobs

[clear]

Prima grijă din zi

În 5 minute a intrat pe ușă și Mădălina Nae, specialistul Borealy în ambalarea elegantă a tuturor produselor livrate de magazin. E de aproape 5 ani în echipă și e responsabilă de imaginea finală a coletului care ajunge la fiecare client, fie că e vorba de un produs prețios oferit cadou sau de o bijuterie achiziționată direct pentru ea de o doamnă. O responsabilitate mare, întrucât mi se spune că împachetarea specială face parte din experiența pe care Borealy vrea să o ofere unui client.

Gabriela Constantin, directorul executiv al magazinului și cel mai vechi angajat, ne povestește că mulți clienți țin să facă referire în mesajele lor de mulțumire trimise după livrare și la aspectul coletului.

gabriela-constantin-borealy[icon icon=”quote-left” ] O clientă care primise o bijuterie foarte frumoasă ne-a sunat să ne mulțumească, era impresionată inclusiv de floricelele care însoțeau cutia bijuteriei. Pentru noi e importantă această comunicare directă, chiar dacă suntem un business online, creezi o altfel de conexiune cu un om care sună să îți mulțumească.

Îți spune că ești pe drumul cel bun și te face să simți că trebuie să dai și mai mult, să îți îmbunătățești munca. Oamenii sunt încântați de modul în care livrăm un produs, de cât de repede ajunge la ei.  [icon icon=”quote-right” ] Gabriela Constantin

Pentru ca aceste lucruri să se întâmple, Gabriela și Mădălina s-au retras puțin pentru a finaliza primele pachete din zi care pleacă spre destinatarii lor. În fiecare dimineață, prima grijă e pregătirea primului lot de colete care urmează să fie distribuite începând cu ora 10.00 de unul dintre colegii lor, angajați special pentru a asigura o livrare promptă. ”E angajamentul nostru față de clienți, ne precizează Gabriela.

Un job colorat

Pentru că fetele din echipa eComJobs sunt extrem de curioase, ne-am autoinvitat în camera unde are loc magia împachetării. Pereții laterali sunt plini ochi de diverse produse, cutii și tipuri de ambalaje colorate, accesorii pentru împachetare, nu prea știm la ce să ne uităm mai întâi. Mădălina ne liniștește instant când începe să ambaleze rapid o cutie de șampanie scumpă. Până să deschid aparatul foto, cutia a fost gata, cu tot cu o fundă elegantă.

[icon icon=”quote-left” ] M-am perfecționat în timp, la început nu știm să fac nicio fundă. Munca mea de zi cu zi mi-a schimbat gusturile la nivel estetic. În plus, am reflexe mai bune, nu scap lucruri din mână. [icon icon=”quote-right” ] Mădălina Ene

La al doilea pachet, Mădălina și-a redus ritmul pentru a ne arăta cum procedează. Noi am experimentat adăugarea unor petale parfumate în cutia unui colier elegant, plus un mesaj cu povestea bijuteriei. Extaz pe linie generală în echipa de fete.

dsc_0660

borealy-gabriela-ene-ecomjobs

 

Așa am aflat și motivația Mădălinei de a contribui an de an la creșterea business-ului Borealy.

[icon icon=”quote-left” ] Îmi place ce fac, faptul că e un job colorat, că am libertate să fac coletele cum le percep eu. Și echipa m-a făcut să rămân. Mediul este cel mai important pentru mine, echipa e tânără, șefii ne sunt alături, contează să vii cu plăcere la muncă. Degeaba aș face traininguri sau ieșiri dacă nu mă înțeleg cu colegii. [icon icon=”quote-right” ]

 

Specificul unui magazin de cadouri

Din showroom-ul de la parter, Gabriela Constantin are un răspuns similar. S-a alăturat celor doi proprietari ai business-ului, Iulia și Eugen Răsoiu, din primii ani, fără a avea experiență în online și fără a realiza amploarea pe care o va lua afacerea. Când a intrat în echipă jongla cu o mulțime de activități, de la ambalarea produselor și preluarea clienților la editarea informațiilor de pe site. Acum, este director executiv și este responsabilă de gestionarea echipei, a comenzilor interne și tuturor treburilor administrative.

Ce o motivează zi de zi? Mediul, echipa, oamenii cu care interacționează și specificul magazinului sunt factorii determinanți.

[icon icon=”quote-left” ] Ajută mult și specificul magazinul, vorbim de un business de cadouri și bijuterii. Este un plus emoția pe care o trăiești când livrezi oamenilor cadourile respective. Apoi este satisfacția lucrului în echipă, dacă noi suntem uniți ca echipa și clienții vor simți acest lucru. Sunt clienți care se recomandă doar după numele de familie și îi recunoaștem, este un sentiment plăcut să vorbești cu clienți fideli, știm deja ce își doresc, ce felicitare sau mesaj! [icon icon=”quote-right” ] Gabriela Constantin

Aspectele tehnice ale online-ului pot fi o provocare pentru un nou angajat?

De la Eugen Răsoiu, cel care conduce afacerea împreună cu soția sa, Iulia Răsoiu,  am aflat că experiența în online nu este necesară pentru a intra în echipă.

[icon icon=”quote-left” ] Am identificat mai degrabă oportunități, mediul online nu restricționează nici un nou angajat, nici business-ul în sine. Există multe laturi în care se poate dezvolta un angajat. Poate fi pe zona mai tehnică, poate fi pe managementul produselor sau alte direcții. Pe de altă parte, nu vrem nici sa limitam un angajat pe o parcelă strict delimitată. Fiecare membru al echipei știe ce fac colegii lui, lucru util și în cazul preluării atribuțiilor celor aflați în concediu, de exemplu[icon icon=”quote-right” ] Gabriela Constantin

Roluri cheie în echipă:

Felul în care este structurată echipa vine să susțină explicațiile celor doi proprietari Borealy – Echipa include în prezent 9 persoane: cei doi manageri, directorul executiv, directorul financiar, responsabila de showroom și gestionarea produselor pe site, specialista în relația cu clienții și social media, un specialist în împachetarea cadourilor, unul în foto-video și un curier.

În preajma sărbătorilor de iarnă, echipa se extinde cu mai mulți colaboratori pentru livrări, împachetarea cadourilor și relația cu clienții. Aspectele tehnice – atât cele legate de business, cât și de specificul unui magazin online, sunt în mare parte externalizate unor parteneri specializați. De la compania de web development și agenția de PR la firma de contabilitate.

Beneficii la pachet

După plecarea coletelor, la o cafea luată la măsuța din curtea vilei, aflăm că membrii echipei își asumă specificul business-ului cu toate aspectele sale. De pildă, toți știu că luna decembrie este cea mai aglomerată pentru un business de cadouri și că presupune ore suplimentare de muncă. Sunt recompensați pentru implicarea lor, bonusul financiar oferit în decembrie fiind un beneficiu constant al angajaților.

Lista de beneficii oferite angajaților, după cum ne explică Eugen Răsoiu, include și cursuri de perfecționare solicitate sau propuse oamenilor din echipă, participarea la evenimente precum GPeC, bonus financiar de ziua de naștere, posibilitatea de a cumpăra produsele magazinului la prețul de achiziție, plus teambuilding-uri, ceai, cafea, apă, telefoane și laptop-uri de serviciu. ”Am adus și cărți din biblioteca noastră privată”.

Anterior aflasem de la Gabriela și de activitățile de echipă, precum teambuilding-ul la munte, ieșirile la terasă, aniversările colegilor sau participările la evenimente populare precum The Color Run, soldate mereu cu multe zâmbete.

borealy-echipa-ecomjobs
[icon icon=”quote-left” ] Nu stau la un loc de muncă pentru cadouri, nu poate compensa un mediu de lucru ostil, de exemplu. Aici suntem o echipă.[icon icon=”quote-right” ] Gabriela Constantin

Contează un sediu central?

Ok, dar o echipă unită poate compensa provocarea de a străbate orașul zi de zi pentru a ajunge la serviciu? Gabriela ne povestește că au schimbat mai multe sedii, dar niciodată nu a fost cazul unui sacrificiu. Mai ales acum, sediul situat în zona Charles de Gaulle, aproape de metrou, ușurează misiunea tuturor angajaților.

Directorul executiv ne spune că un loc de muncă unde nu e nevoie să te stresezi cu transportul e un plus. Tot un avantaj vede și spațiul prietenos pe care și l-au construit împreună pentru birourile lor de la etaj, recunoaște însă că atmosfera este cea contează mai mult pentru buna dispoziție de zi cu zi.

Satisfacția de a lucra la un magazin de cadouri de lux

Din toate discuțiile cu membrii echipei am realizat că un rol important în crearea stării de satisfacție vine din specificul business-ului. Iulia Răsoiu ne explică detaliat:

iulia-rasoiu-borealy-ecomjobs[icon icon=”quote-left” ] La un magazin care vinde lucruri frumoase și aduce bucurie cumpărătorului ai altă satisfacție când primești feedback direct de la client, îți spune ce mult i-a plăcut, îți dă o însemnătate a lucrului pe care îl faci. Te simți altfel la finele zilei. În plus, vânzând bijuterii și produse de lux interacționezi cu un mediu la nivelul produselor.

Avem un showroom în care replicăm ideea de butique, nu e genul de magazin de mall. Clientul vine, îl așezăm la masă, îi dăm o cafea, o bomboană, are loc o consultare pentru a vedea ce i s-ar potrivi. Încercăm să combinăm online-ul și offline-ul.[icon icon=”quote-right” ] Iulia Răsoiu

Tot la capitolul diferențiatori, punctează Eugen, stau și toate beneficiile oferite angajaților, de la bonusurile și cursurile amintite anterior, la teambuilding-uri și atitudinea de prietenie și încredere arătată angajaților.

[icon icon=”quote-left” ] Încercam și pe partea financiară să îi ținem motivați. E un mediu plăcut, salariu corect și învață multe lucruri.[icon icon=”quote-right” ] Eugen Răsoiu

Joburi noi la Borealy

De toate acestea beneficiază direct și fiecare om nou din echipă. Pentru că ultimul trimestru din an e foarte activ pentru un magazin de cadouri, dar și pentru că business-ul este în dezvoltare, Eugen Răsoiu ne dezvăluie că în această perioadă vor extinde echipa cu 5 – 10 noi membrii. Cei mai mulți vor fi angajați temporar, pentru preluarea clienților, ambalarea și livrarea coletelor, însă sunt și două poziții pe termen lung, pentru relația cu clienții în zona de showroom.

Cum poți ajunge în echipa Borealy?

Dacă urmărești zona de anunțuri de job-uri de pe eComJobs, de pildă, poți aplica pentru postul care îți face cu ochiul. Dacă ești selectat, ești chemat la interviu și, dacă există o chimie reciprocă, poți începe o perioadă de probă de câteva zile, în care ești familiarizat cu mai multe tipuri de activități. Dacă și după aceste zile conexiunea este evidentă, te poți declara membru cu drepturi depline al echipei Borealy.

Potrivit directorului executiv al Borealy, fiecare nou angajat intră într-o perioadă de acomodare, în care este inclus și un protocol: documente, filmulețe care se dau angajatului pentru a învăța, pentru a cunoște mai bine identitatea firmei, obiectivele și misiunea.

La fiecare interviu de selecție, spun Iulia și Eugen, se urmăresc mai mult soft skill-urile persoanei și mai puțin experiența profesională și pregătirea educațională. Mai exact, capacitatea de socializare și comunicare, proactivitatea, dorința de a se dezvolta, de a învăța și de a munci.

 


eugen-rasoiu-borealy-ecomjobs[icon icon=”quote-left” ] La interviu vorbim mai puțin de CV, încercăm să vedem calitatea omului, nu neaparat experiența sa. Prefer să discutăm despre pasiunile și hobby-urile sale, de vacanțe sau emisiunile preferate. Afli mai multe decât dacă urmărești nota de la licență, de exemplu
.[icon icon=”quote-right” ] Eugen Răsoiu

 

 

Este important de știut că experiența în eCommerce nu este obligatorie, niciunul dintre angajați neavând background în domeniu. Eugen ne spune că toți au învățat pe parcurs particularitățile domeniului și activitățile legate de gestionarea unui magazin online.


BUSINESS CU ISTORIE

•  Prima versiune a magazinului online a fost lansată în 2008, iar din 2012 a fost rebranduit  în Borealy.
•  În 2012 s-a lansat showroom-ului din Str. Popa Savu, nr. 74, actualul sediu al companiei.
•  În 2013, brandul Borealy a fost înregistrat ca Marcă Comunitară, cu recunoaștere în toate Statele Membre ale Uniunii Europene.
•  A fost desemnat de 3 ori ”Cel Mai Bun Magazin Online de Cadouri și Bijuterii din România” la Gala Premiilor E-commerce (2011, 2014, 2015).
•  Cifra de afaceri a crescut constant, iar în 2015 a ajuns la 1,06 milioane de lei (potrivit datelor Ministerului de Finanțe).
•  Portofoliul de produse al magazinului include bijuterii și cadouri premium, oferind branduri precum Villeroy & Boch, Chinelli, Clive Christian, Dammann, Friedrich, Heisse & Sohne, Marcolin – Colle Vilca.
•  Compania are planuri de extindere în zona de cadouri personalizabile, unde a și făcut o investiție de 30.000 de euro.


Angajat în eCommerce?

Indiferent dacă ai experimentat sau nu până acum o carieră în eCommerce, este un domeniu care merită atenția ta. Ne-am bucura ca pe eComJobs.ro să găsești jobul care poate însemna o nouă etapă frumoasă în viața ta.

Cu acest scop a fost și lansată seria Angajat în eCommerce, în ideea de a prezenta o imagine reală a potențialului magazinelor online ca angajatori. Este un proiect inițiat de eComJobs.ro, cu sprijinul partenerilor: qiMERA Studio, Roxana Ivan și TRUSTED.ro. Ne-ar ajuta și feedback-ul vostru legat de acest proiect, pentru a îl dezvolta în funcție de nevoile voastre.

Vrei să facem o vizită și magazinului tău online? Contactează-ne!

Comments (3)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *