Interviuri

Iti doresti o cariera in eCommerce? Sfaturi bune de la 5 Marketeri

Online-ul este într-o continuă schimbare de la un an la altul și de aceea întotdeauna există ceva de învăţat şi de perfecţionat. Acesta este și modul în care ne dezvoltăm, evoluam și devenim din ce în ce mai buni în viața noastră personală și profesională. Dacă-ți dorești o carieră în eCommerce ar trebui să fii super pasionat de domeniul acesta, să rămâi mereu conectat la noutățile din online, să fii mereu flexibil, curios şi adaptabil.

Am intrebat 5 marketeri (cunoscuți și apreciați pentru munca lor) care au fost marile provocări la începutul carierei  lor în eCommerce. Uite și sfaturile lor:

3

Marina Popescu, Floria.ro

La începutul carierei am trecut prin diverse departamente de business development, elaborare și implementare de strategii, managementul eficient al resurselor. A fost și perioada în care am învățat foarte multe lucruri despre mediul online, despre dezvoltare de site-uri online, lucrul cu echipe de programatori și designeri, gestionarea produselor, a timpului și a resurselor.

În perioada aceasta de început, inovația de produs a reprezentat cea mai mare provocare pentru mine și pentru firma în care activam. Asta pentru că lucram într-un mediu în care se punea accent pe development, inovație, pe dezvoltarea unor site-uri foarte bune din punct de vedere tehnic, care utilizau ultimele tehnologii, la care lucrau cei mai buni programatori și designeri. Și chiar ieșeau niste produse foarte faine. Acum lucrurile s-au schimbat puțin, cred că în online, în urmatorii zece ani, vor dicta inovațiile pe zona de marketing și optimizare.

Tinerii care își doresc o carieră în eCommerce ar trebui să fie super pasionați de domeniul acesta, să își dorească tot timpul să testeze cele mai noi tool-uri, să învețe, să se perfecționeze, și să fie foarte deschiși la schimbare și la o viață alertă.


untitled-design

Ana Șerban, Books-Express.ro

Simpatic acest început care se tot pomenește, cred că începuturi sunt în fiecare zi în domeniul acesta, mai ales pentru toți două-zecii care sunt majoritari în departamentele de marketing și comunicare pe e-commerce. Industria e în completă și continuă dezvoltare, lucru egal pozitiv-negativ pentru că regulile pot fi ajustate ‘on the go’.

Cu spirit de observație și grație, online-ul lasă mult spațiu pentru depășirea provocărilor de orice fel, so go for it.

 


Robert Berza, Zoot.ro

Una dintre ele are legatura cu muntele de date pe care le poți aduna despre clienți și cât de puțin îți spun ele dacă nu ai o strategie în spate. e extrem de greu de citit în puzderia de informații dacă tot ce faci e practic să le pui una peste alta. Aici sfatul meu e că la fiecare început să încerci să îți definești clientul, ce vrei să afli despre el și cum să măsori trendurile acelor date.

untitled-design-1O altă provocare e să ieși din pielea de cumpărător. Să nu iei decizii bazate pe insinctul tău de cumpărator online, ci să încerci să vorbești direct cu clientul. Sau cel puțin cu cei care fac asta aproape zi de zi. Nu absolut tot ce spune un client o să te ajute însă vei descoperi constant idei spuse de mai mulți dintre ei. Acolo e bine să sapi.

Pentru cei ca mine, care au ieșit dintr-o corporație mai mare – pentru ca sunt destui antreprenori care pășesc pe acest drum – este un exercitiu extrem de dificil să îți cultivi răbdarea. Într-o companie mare, impactul unor proiecte generează uneori niste rezultate foarte bune, în volume considerabile.

Ca antreprenor, trebuie să înțelegi să ai răbdare cu rezultatele: întâi 3 comenzi pe zi e o cifră bună, apoi zece, apoi douăzeci etc. Când poate ești obișnuit să lucrezi cu bugete de milioane și sari în barca asta a „miilor” sfatul meu e să simți trendul pozitiv și ritmul în care te ții de ceea ce ți-ai propus, nu să compari constant „puținul” din prezentul tău cu „volumele”cu care erai obișnuit(a).

untitled-design-2Loredana Tudor, Libris.ro

În online fiecare zi e o provocare. Să lucrezi la un magazin de nivelul Libris.ro înseamnă să înveți în fiecare zi. Online-ul este într-o continuă schimbare, iar Libris și-a propus și reușește să fie mereu în ascensiune. Ne provoacă țintele pe care ni le-am propus, ne provoacă și concurența, ne provoacă partenerii și parteneriatele pe care le avem, dar mai ales publicul căruia ne adresăm. A fi într-o echipă ca Libris este o provocare frumoasă, permanentă, care se traduce în a oferi/emana respect.


Gabriela Ciocan, Gardenpedia.ro

Am păsit timid în zona de online acum 7 ani de zile, neavând nicio experiență în acest domeniu. Mă bucur că am avut șansa să învăt experimentând în cadrul diverselor companii, apoi am cunoscut mulți oameni care m-au ajutat cu sfaturi și nu în ultim rând fiind autodidactică – m-am documentat singură, mi-am creat diverse site-uri pe care am putut testa o gamă variată de implementări/funcționalități.

untitled-design-3Învățati cât mai multe de la managerii voștri și sper să-i găsiți pe cei care investesc și ei la rândul lor în studii, cursuri, pentru a fi în pas cu noutățile din eCommerce.

Pășiți cu răbdare, perseverență și sper să vă dezvoltați cât mai multe abilități: comerciale, economice, analitice, dar și tehnice.

Participați la diverse cursuri de marketing/ vânzări, la workshopuri/evenimente legate de zona de online, urmăriți ce fac și alți oameni pasionați de acest domeniu – ce citesc, ce campanii fac, ce recomandă.

[clear]Concluzii:

Care sunt principiile (direcţiile) care stau la baza activităţii unui tânăr ce dorește să lucreze eCommerce? Venim cu câteva concluzii analizând răspunsurile de la experții noștri invitați:

➡ Adaptabilitatea – trebuie să rămâi mereu conectat la noutățile din online, care se schimbă de la o zi la alta şi să fii mereu flexibil şi adaptabil.
➡ Curiozitatea & deschiderea – pune întrebări, citește, testează cele mai noi tool-uri.
➡ Perseverenta & intuiția – ai nevoie de o strategie consecventă, pe care să o respecţi.
➡ Profunzimea – nu fă niciodată lucrurile cu superficialitate! Mergi mai în profunzime, mai spre baza pâlniei.
➡ Focusul pe realizarea obiectivelor –  trebuie să ai o viziune şi clară şi orientată spre obiective. Te ajuta să alegi astfel cele mai bune strategii.
➡ Empatia –  trebuie să ai o foarte bună cunoaştere a profilului consumatorului şi a nevoilor sale, prin conectarea permanentă cu acesta.

Dacă ești pasionat de acest domeniu și îți dorești să afli mai multe metode și solutii noi care funcționează, îți recomandăm să rămâi abonat la acest blog și sigur îți vor prinde bine câteva sfaturi, în plus. Vom reveni curănd și cu alte sfaturi utile tinerilor la început de drum.

Comments (6)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.