Noutati

Provocarile 2016 in procesul de recrutare in ecommerce

Am fost mulți! Peste 850 de participanți în cele 3 zile de GPeC Summit – cel mai important eveniment de e-commerce din CEE. Ne-am putut bucura de un eveniment reușit, plin de know how, cu specialiști și ca întotdeauna… un prilej util de networking.

Anul acesta am fost și parteneri media și ne-am bucurat de sustinerea multor participanți, ne-am cunoscut în offline, am discutat mult despre joburi, cum se fac recrutarile în magazinele online, am povestit și despre studiul nostru – Profilul angajatului în eCommerce și în mare despre situația actuală a pieței de comerț electronic.

GPeC-Summit

Asa a și început conferința (Sursa foto Alin Dobrin), cu panel-ul despre situația actuală a pieței de e-commerce din România, moderat de Dorin Boerescu – Cum recrutați oamenii, cum faceți să atrageți oameni valoroși?

  • Tudor Manea (eMag): recomandă internship-urile și formează astfel mulți tineri. „Ne folosim de know-how din grupul Naspers pentru a recruta.”
  • Adrian Urdă (Altex): Suntem un recrutator preponderent offline, dar ne ducem și spre online. Este un proces dificil să găsești specialiști în piață, dar important este să gasesti oameni pasionați, să aibă baza/ fondul sănătos. Mai departe îi trimitem la cursuri, îi formăm.
  • Antonio Eram (Netopia): Noi nu căutăm colegi, noi căutăm parteneri. Toți din compania Netopia sunt parteneri. Este greu de găsit cineva. Este o mare problemă pe partea de implementări, pe optimizări. Există un vid de oameni buni, insa si durează până învață toate aceste tehnologii ce evoluează foarte repede.
  • Elisabeta Moraru (Google): Să știi că și pentru Google este greu să angajeze, chiar dacă nu avem program fix, noi ne uităm doar la performanță. O să răspund din altă perspectivă. Ne-am asumat un rol în direcția asta, am mers către Universități, am reușit să atingem zeci de mii de studenți prin programul Online Marketing Academy. Anul acesta am lansat Atelierul Digital – o platforma online, plus un set de întâlniri și workshop-uri care se fac în toată țara. E adevarat că interacționăm mai mult cu clienții sau agentiile locale. Cine vrea, învață în orice moment.
  • Marius Costin (PayU Romania): Noi avem două zone în care recrutăm: zona de business și de dezvoltare pentru că industria de paymant nu este o industrie cu foarte mult capital uman. Am fost nevoiți să eficientizăm foarte mult procesul de recrutare. Lucrăm cu agenții specializate pe anumite verticale. Greu găsești oameni cu experiență în eCommerce.
  • Dorin Boerescu (2Parale): Noi când recrutăm adăugăm și câteva întrebări la care trebuie să răspundă cei care aplică. Este vorba de disponibilitatea oamenilor care aplică și trebuie să arate un minim interes pentru acel job, filtrăm astfel oamenii care ar putea veni la interviu deși nu sunt motivați. Cei care sunt buni vor creste si vor deveni și mai buni.

13396561_1348214788525600_1046463785_o

Magazinele online vor oameni cu experiență, nu mai sunt interesate de one man show

Din ce probabil am văzut deja cu toții, mediul de lucru a devenit din ce în ce mai dinamic, mai volatil, lucrurile se întâmplă o viteză uriașă, se vor schimbări/implementări mai rapide în așa fel încât pe termen lung e mai rentabil să ai oamenii tăi de design, programare etc… mai observăm că oamenii își schimb destul de des locul de muncă. O bună stăpanire a ecommerce-ului (pentru cine lucreza în marketing de exemplu) nu mai reprezintă de mult o provocare în materie de recrutare. Se dorește o bună cunoaștere a tot felul de tool-uri noi, cunoștințe de CRO, de analiză și inovație, să vina cu rezultate… în același timp competiția, volumul imens de muncă și stresul profesional sunt la înălțime.

Cu cât gradul de specializare crește, cu atât și greutatea de a găsi oamenii doriți. De subliniat este că oamenilor specializați și pasionați le plac provocările, adică își doresc să experimenteze lucrul și cu alte nișe, platforme, tehnologii. așadar putem spune că sunt în căutare continuă de oportunități.

De ce am făcut această introducere? Pentru că observăm că cererea de specialiști este una foarte mare, însă e nevoie și de educarea și sprijinirea celor tineri, la început de drum, să îi sprijinim cu tot felul de cursuri, cu cărți (noi am început deja să facem asta) să le scoatem în evidența ce ar avea de câștigat lucrând la x sau y companie, ce vor învață, ce skilluri își vor îmbunătăți…

6 „Trucuri” pentru cei ce vor să angajeze în eCommerce

Nu avem multe cunostințe de HR, aș vrea sa subliniez asta înainte de a trece mai departe (dar citim zilnic, suntem cât de cât la curent cu trendurile internaționale din HR), iar mai jos sunt sfaturi pe care simțim să le oferim după aceste 8 luni de eComJobs – punctul de plecare al carierelor in eCommerce și peste 1 an jumătate de când am inițiat Grupul Joburi in eCommerce.

1. Gândește-te daca ai cu adevărat nevoie de un coleg nou

și nu este vorba de un potențial colaborator part time. Dacă nu ai nevoie de un angajat full time sau nu ai nici bugetul necesar… serios, poți colabora și cu un intern sau cu un freelancer. Vor face și ei treabă bună, motivați fiind.

2. Recomandăm recrutarea online

preferata de noi, de angajatori, angajați, datorită rapidității. Aici e nevoie să facă cineva anunțul de angajare – în funcție de fișa postului, să fie scris cât mai atrăgător, lizibil, corect și complet. Câteva idei vor fi mai jos.

3. Titlul 

trebuie să fie ales cât mai bine, să se înțeleaga clar denumirea jobului: fie ca vrei un Junior, un Specialist, un Senior, un Front End sau Senior Software Developer. In funcție de titlu se triază clar potențialii candidați, fără să existe dubii.

4. Urmează Cerințele anunțului

poți începe cu o scurtă introducere și nu direct în „Responsabilități.” Exemple:

-Alătura-te celui mai mare magazin online de (nume nișă) din România, vei lucra într-un super showroom din (zonă/adresă biroului). Oferim un loc de muncă într-o companie extrem de dinamică, cu o echipă tânără, de succes, cu x premii…
-Salut, Ești pasionat de date, cifre și statistica? Îți place să urmărești comportamentul vizitatorilor în Google Analytics? Atunci…
-Dacă ai experiență în utilizarea CMS-ului WordPress și poți creă un template dedicat în bază unui design HTML, atunci…

Aici la cerințele jobului (care pot fi în limba română sau engleză) recomandăm să se puna mult accent pe

  • Principalele responsabilități – cu liniuta, cele mai relevante responsabilități. În loc de „abilități de comunicare” ar putea fi trecut ceva cât mai detaliat, specific postului.
  • – Ce ne-ar place să știți – aici e important să specifici și experiența necesară.
  • – Ce vă putem oferi noi – Exemple – detalii program, echipă, cursuri de initiere, specializare și perfectionare în diverse specializări, salariu atractiv, asigurari medicale, Happy Fridays, fructe proaspete în fiecare dimineață + posibilitatea de a avansa la acel loc de muncă etc
  • Detalii firmă – despre ce este vorba, cât de mare este, poți trece și rețelele sociale/ blogul, câți sunteți în echipă, eventual media varstelor, planuri de viitor.
  • Info locație sediu – cartier, zonă, remote, Metroul la x minute de mers pe jos pana la sediu. Lucruri care contează!
  • si, optional – Detalii plata – știm, aici e discutabil în funcție de experienața fiecăruia, însă dacă știi că ai un buget fix, macar mai faci și aici o triere a CV-urilor. Nu mai pui lumea pe drumuri.
  •  Detalii amănunțite dacă exista temă pentru acasă sau întrebări pre-interviu.

 

5. Scrie anunțul astfel încât să încurajezi potențialii candidați

să-ți trimita CV-ul în acea zi și sa nu mai amâne. Să fie nerăbdători să vă cunoască și nicidecum să fie descurajați de „Trebuie să”/ „Cerințe minime”. Anunțul să inspire încredere, omenie… practic și anunțul îți promovează compania, nu?

6. Verifică de două ori  dacă adresa de primire a CV-urilor este cea corectă (și nu e nici la Spam).

Pe scurt (și așa să fie și anunțul), recomandăm să-l scrii așa cum ți-ai dori și tu să-l citești încât să atragă atenția și să depui CV-ul. 🙂 Nu ar strica o mai mare implicare și un răspuns pentru toți cei interesați de anunt. // Dacă mai sunt completări, le asteptăm la comentarii… și anunțurile voastre din eCommerce pe eComJobs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *