Află mai multe despre vizitatorii mobile ai magazinul tău

Probabil cel mai important ingredient pentru un marketing de succes constă în cunoașterea consumatorului. Formatul, plasamentul și durata campaniilor trebuie să fie personalizate pentru fiecare public țintă, folosind orice informație care ne stă la dispoziție. Datorită avansului tehnologic, marketerii pot din fața calculatorului și din câteva clickuri să-și livreze mesajele către grupuri de oameni din ce în ce mai specifice, pornind de la locația în care acestia se află și până la afinitatea pe care o au pentru un anume brand.

Apariția smartphone-ului a dus la o creștere spectaculoasă a traficului de pe dispozitivele mobile în detrimentul calculatoarelor fixe, depășind 50% în anul 2016. Magazine online s-au adaptat rapid acestei schimbări, în ziua de astăzi ne mai fiind o problemă navigarea sau efectuarea unei comenzi de pe telefonul mobil la orice magazin decent.

Pentru a se putea numi smartphone, aceste dispozitive mobile trebuie să aiba cel puțin un senzor de accelerare și un giroscop. Datorită lor se rotește imaginea odată cu rotirea telefonului sau se poate afla numărul de pași făcuți într-o zi.

Browserele moderne vor mai mult acces

Browserul, poarta de legătura între utilizator și conținutul unui site, are responsabilitatea de a transmite informații în ambele direcții (site->utilizator dar și utilizator->site). Până acum câțiva ani, în majoritatea cazurilor de folosire, singurele informații pe care utilizatorul le transmitea unui site erau simple comenzi precum accesează site sau refresh.

Odată cu răspandirea dispozitivelor cu cameră video și microfon, browserele au implementat opțiunea de a putea trimite informații cu ajutorul acestora, un simplu exemplu ar fi căutarea vocală pe Google. Acest lucru a continuat și în era smartphone-ului unde a apărut necesitatea ca browserul să poată citi și transmite informații de la noii senzori.

Pentru că accesul la unii senzori poate însemna că site-ul respectiv să aiba acces la informații personale (să înregistreze ambiental sau să captureze video), procesul pentru a le folosi este unul bazat pe permisiuni. Adică înainte ca un anume site să aibă acces la camera video (pentru a face o poză pentru avatar de exemplu), utilizatorul este întrebat și pus să confirme într-un mod destul de dificil de ignorat.

Un programator de la Google a descoperit totuși că pentru senzorii de accelerare și orientare, browserele nu cer niciun fel de permisiuni și informațiile pot fi citite de către site-ul pe care-l vizitezi. Probabil au considerat că felul în care este ținut telefonul în mână nu este o informație atât de personală încât să fie necesară permisiune dedicată.

Un exemplu funcțional creat de acesta este aici (trebuie accesat de pe un smartphone).

Pentru site-ul tău

Pornind de la acest cod care este open-source, l-am modificat în așa fel încât să înregistreze poziția detectată a telefonului vizitatorilor în Google Analytics (o singura dată, la începutul sesiunii). În acest fel putem presupune momentele din zi în care vizitatorii interactionează cu site-ul nostru și eventual lua anumite măsuri în special pentru aceștia.

Codul pe care noi l-am folosit poate fi găsit aici și trebuie implementat obligatoriu după codul de Google Analytics. Informația este transmisă în Analytics ca și Custom Dimension (dimension1) deci pentru a vedea rezultatele trebuie creat un raport Custom cu această condiție și eventual modificat în cod în cazul în care dimension1 este deja folosit.

Dacă veți implementa codul, suntem și noi curioși de rezultate și cum veți folosi această informație în interesul afacerii.