Cum a fost la TeCOMM eCommerce Conference&Expo București 2017

Profesioniștii din culisele dezvoltării unor brandurilor internaționale și naționale precum Reebook, TESCO, eMAG, CitiBank, Exponea, ECCO Shoes sau evoMAG au dezvăluit la TeCOMM București între 26 si 27 aprilie, ce stă la baza succesului lor.
TeCOMM (aflat la cea de-a 10-a ediție) a reunit peste 250 de iubitori de ecommerce și ne-am bucurat că am fost și noi prezenți, în calitate de parteneri media pentru al doilea an consecutiv și ne-am mai pus la curent cu tendințele și cu ce se mai confruntă magazinele online și, în general, piața de ecommerce.

Noutatea acestei ediții a fost TeCOMM Cross-border, sectiunea care s-a bucurat de un interes deosebit, fiind dedicată proprietarilor de magazine online cu potențial de extindere în afara tării.


Printre notițe au fost:

– Succesul în afaceri în aceste zile, în care prezența în online este necesară pentru toate domeniile, este dat de investițiile în mediul digital. „Piața evoluează spre noi modele de business pentru a supraviețui. Comerțul electronic este cheia spre succes în fashion și retail. Industria se mută din mediul clasic în eCommerce. Dacă doriți să rămâneți competitivi trebuie să investiți în mediul digital” – Carlo Tereni (General Director, Netcomm Suisse), unul dintre speakerii acestei ediții.

Tot acesta a mai precizat că resursa umană este un pilon esențial pentru dezvoltarea industriei. „Cel mai mare dușman al unui magazin online se află în interiorul său, nu în afara lui”.

Tehnici pentru creșterea vânzărilor

  • Potrivit statisticilor oferite de Sven Bally (Founder&Senior Consultant, Xeta), testimonialele, originalitatea și targetarea emoțională prin campanii de promovare ajută la creșterea considerabilă a veniturilor magazinelor online. „Dovedind originalitate și autenticitate vă creșteți vânzările cu 107%.
  • Plasarea testimonialelor pe landing page crește rata de conversie cu 65%.
  • Targetarea emoțională prin campanii de promovare crește veniturile cu 304%”.

 

  • Clienții vor o experiență personalizată în tot ceea ce fac. Creați un look al brandului aliniat valorilor lui, astfel încât clientul să înțeleagă de la ce companie vine mesajul de campanie. Trebuie să fie cald și uman. Asta se aplică și la grafice, filmări și imagini statice.
  • Newsletterul să devină principalul tool pentru comunicarea susținută cu publicul. În cele din urmă conținutul se întoarce înapoi pe website.

 

Nick Lansley, (Innovation Insider, Nick Lansley’s Innovation Lab), a susținut prezentarea în cadrul TeCOMM despre cum să gândești ca un inovator și în același timp să rămâi profitabil.

  • Orice manager care inovează în sectorul său de activitate trebuie să testeze limitele proiectului său, oricât de riscant ar fi.
  • Cele cinci tehnici de inovare care te ajută în eCommerce sunt colaborarea, o bună comunicare cu clientul, crearea experiențelor, cultură și comunitate.
  • Când proiectul tău inovator oferă rezultate rapid, să nu-ți fie frică să vezi care îi sunt limitele. „Gândește-te cum arată cea mai bună experiență a clientului de la magazinul dvs.? Faceți din asta o realitate”, a declarat Nick Lansley.

 

Elemente cheie pentru dezvoltarea magazinului la nivel internațional
Premiera pentru industria de eCommerce din România a fost reprezentată de secțiunea Cross-border Forum, dedicată proprietarilor de magazine online cu potențial de extindere în afara țării. „Factorii care influențează extinderea magazinului online în alte țări sunt: logistica, agenda internă a țării respective, resursele limitate, taxele, actele, riscul de fraudă, parteneri străini, limba străină.

Pe de altă parte, factorii de succes pentru un magazin online cu o singură pagină web se numără oferirea traducerii în limba de circulație unde vă desfășurați activitatea, oferirea posibilității plății în mai multe valute, livrarea produselor atât în Europa cât și în afara ei”, a spus Jesse Waltevreden, Research Director Ecommerce Foundation/Professor Digital Commerce Amsterdam University of Applied Sciences.

Printre speakerii internaționali prezenți la TeCOMM București s-au mai numărat:

  • Mike Bainbridge (Chief Digital Technologist, Rackspace)
  • Jakub Minks (Regional Director, Central & Eastern Europe, Exponea) care declară că pozele foarte puțin retușate sunt cele care atrag clienții în online. Studiile realizate de Exponea arată că pozele cu brunete îmbunătățesc rata de conversie mai bine decât cele cu blonde, iar mana în șold atrage mai mult atenția decât o altă postura, fiind unul dintre subiectele care au stârnit controverse în randul participanților.
  • Sebastian Kucharek (Head of Treasury and Trade Solutions Central and Eastern Europe, Citi),
  • Daphale Dinesh (Head of Cash Mgmt. Product and Sales Citi Commercial Bank)
  • Ivan Vrhel (Head of Commercial Bank Citi România)
  • Kunle Campbell (Advisor & Ecommerce Growth Consultant, 2X eCommerce)

 


Ce am povestit mai sus a fost din a doua zi. Prima zi de TeCOMM 2017 a fost însă destinată workshop-urilor și au fost abordate teme legate de capcanele Analytics-ului, provocările SEO și tehnicile folosite în 2017, bune practici pentru un shop user friendly, dar și instrumente noi de promovare a conținutului de tip advertorial – Content Discovery.

Workshop-ul lui Eugen Potlog cu Usability pentru ecommerce a fost preferatul nostru.

Câteva motive pentru care ai vrea să investești în usability?

  • Ajută la creșterea vânzărilor online
  • Îmbunătățește ratele de conversie
  • Îmbunătățește percepția brandului tău
  • Crește satisfacția clienților
  • Crește poziția în motoarele de căutare
  • Reduce costurile cu suportul clienților

 

Alte sfaturi foarte bune au mai fost următoarele:

  • Accent pe a avea un design cât mai estetic și minimalist la site
  • Să nu folosești background-uri complexe ce crează mult “zgomot” astfel încat atenția utilizatorilor este supra solicitată
  • Mare atenție la cât de rapid se încarcă paginile din site (ai aici un link util)
  • Să te asiguri și că versiune mobila a site-ului e gândita pe nevoile clientului
  • Amplasează elementele comune în locuri în care oamenii se așteaptă să le găsească
  • Nu cere permisiunea pentru notificari în browser, fără a fi inițiată de utilizator
  • Nu declanșa popup-uri în primele 2-3 vizualizări de pagină din sesiune
  • Folosește un contrast puternic între text și background
  • Folosește fonturi dimensionate corespunzător

 

 

eCommerce pe mobil

  • Asigură-te că toate informațiile și funcționalitățile de pe desktop sunt replicate și pe mobil.
  • Nu folosi aceleași imagini ca pe desktop, redimensionate pentru mobile, mai ales dacă acestea au text/butoane.|
  • Toate link-urile din versiunea mobilă a site-ului trebuie să directioneze doar către pagini care sunt și ele, la rândul lor, optimizate pentru mobil
  • Prioritizează elementele cele mai utilizate într-un customer journey de pe mobil (ex. Contact call center cu funcția “click-to-call”, informații despre cel mai apropiat magazin, etc.)
  • Folosește arii generoase pentru elementele pe care se poate da “tap” și asigură-te că aceste elemente sunt ușor identificabile.
  • Folosește un font de dimensiune decentă (min 12px)
  • Oferă posibilitatea de a accesa varianta “full” a website-ului

 

UTILE: Nielsen NormanBaymard InstituteEconsultancy sau Criterii jurizare GPeC.
Tool-uri: Hotjar, Crazy Egg, Inspectlet, SurveyMonkey, Qualaroo.

Cum ar arăta o experiență online neplacută, daca aceasta s-ar întampla într-un mediu offline? Urmărește video-ul și încearcă să descoperi cât mai multe probleme de usability.

 

În loc de concluzii:

Proprietarii de magazine online (dar și angajații din ecommerce) trebuie să înțeleagă că e extrem de important să ofere informații de calitate clienților. Pe o piață guvernată de legile competiției, plus-valoare oferă și elementele din spatele fiecărui produs în parte.

Clienții stabilesc legături emoționale cu brandurile pe care le achiziționează, așa că starea afectiva însoțește decizia de cumpărare. Sperăm că v-am dat o temă de gândire.. 🙂


TeCOMM eCommerce Conference&Expo este organizat de Libero Events și se desfășoara în 2 ediții anuale la Cluj-Napoca și București. În perioada 24-25 octombrie 2017 are loc ediția de la Cluj-Napoca a evenimentului. Mai multe detalii despre eveniment: www.tecomm.ro