Profilul angajatului în eCommerce (Rezultate studiu eComJobs.ro)

În urmă cu câteva luni echipa eComJobs.ro a realizat un Studiu pe un esantion de 263 de persoane – angajați în cadrul mai multor magazine online din România – pentru a afla ce îi motivează, cum se autoevaluează și la cel fel de cursuri și-ar dori să asiste ca să-și îmbunătățească cunoștințele și performanțele de la birou.

Răspunsurile pe care le-am colectat au fost anonime și le-am transformat într-un infografic ușor de înțeles, disponibil mai jos.


Conform rezultatelor obtinute, cei mai mulți dintre respondenți lucrează în departamente precum Marketing și Administrare website, iar cei mai puțini în Logistica și Financiar, aceste lucruri nefiind ieșite din comun având în vedere că majoritatea magazinelor preferă să externalizeze aceste departamente, precum și cele tehnice (Programare sau SEO).

Orașele mari precum București, Cluj, Timișoara, Constanța sau Iași dețin majoritatea atunci când vine vorba de necesitatea forței de muncă în domeniul eCommerce, cu peste 80% dintre respondenții studiului.
Nivelul de studii printre angajații magazinelor online este unul destul de ridicat cu 70% care au absolvit nivelul de studii superior (facultate sau master).

Legat de nivelul de experiență putem spune că România este o piață destul de dezvoltată din acest punct de vedere cu doar 28% respondenți care au vechime mai mică de 1 an în această industrie, majoritatea având 4-5 ani experiență, iar 10% chiar peste 8 ani. Deasemenea când vine vorba de autoevaluarea cunoștințelor, 50% se consideră bine și foarte bine pregătiți în domeniul în care activează.

Gradul de fidelitate al angajaților este unul destul de ridicat, având în vedere că vorbim de un domeniu de activitate destul de dinamic, cel al magazinelor online, cu 50% angajați care au o vechime la locul actual de muncă de cel puțin 2 ani. Tot legat de locul actual de muncă, 48% se consideră nemulțumiți, iar 38% consideră că un salariu mai mare i-ar motiva mai mult, semn că salariile sunt puțin subevaluate la momentul actual.

Salariul mediu al celor care au răspuns la acest studiu este de 3000 lei net.

Un lucru foarte important care ar putea ajuta la fidelizarea angajaților în lipsa posibilității creșterii salariului sunt cursurile. Peste 75% și-au arătat dorința de a participa la traininguri de perfecționare în domenii precum SEO, Adwords și Analytics.

Rezultatele complete ale studiului: 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Primești pe email cele mai noi anunțuri